Koekie83
Mijn oudste wil niet. Hij heeft vrienden in 3 en daarnaast 2 vd 5 dagen ander onderwijs. Dat gaat nu naar 3 vd 5 dagen. Hij heeft een dag met andere hb'ers op school, waar ze o.a. schaakles krijgen, hij mag zelf een les geven in de klas elke week, en donderdag hebben we een gesprek hoe we de korte en lange termijn gaan invullen. Hij zit qua werk op niveau groep 5, dus klas overslaan is ook gewoon zinloos. Want ja, in groep 4 en groep 5 leert hij ook niks nieuws. En in groep 6 hebben we na 3/4 maanden weer hetzelfde probleem.
Zou N daar ook niet tegenaan lopen? Ik bedoel als ze echt iets nieuws wilt leren zal ze na de zomer naar groep 6 moeten, dan is ze 7. En waarschijnlijk heeft ze in een jaar alles tm 8 gehad en is ze 8 en basisschool klaar.
Maar als ze zelf graag wilt en je hebt tussen 8-11 een andere school optie , kan je het overwegen. Zeker als.ze sociaal emotioneel echt klaar ook in met de.middembouw.
Voor M zou ik.kijken of er level en gepast werk kan komen en dan bv extra uitdaging in de speelhoeken ook. Bv de bouwhoeken kan je echt hele zware opdrachten geven , zodat hij daar.uitdaging in vind. Maar dan moet school wel mee actie ondernemen. (Maar dingen als bouw een brug met die materialen waar minimaal 5 kilo overheen kan rijden bv).
Maar ja lastig, ik ken genoeg hb'ers die juist wel goed deden op versnellen en zeker met overbruggingsjaren ertussen kan dat wel een optie zijn.
Maar school moet gewoon met een heel gedegen plan komen. Wat ze ook doen. Niet dat je nu versneld en ze over 2 maanden weer op hetzelfde punt zit als nu. En versnellen kent ook voordelen! Zeker als ze meer aansluiting vinden in een hogere groep.
Kan je niet kijken naar hb onderwijs? Zitten ze al in externe plusklassen bv? Of volledig hb onderwijs?
Edit; mijn oudste is denk ik niet perse hb. Hij heeft niet alle zijns kenmerken. Onderzoek loopt nog.