Wij gaan weer in Nederland op de camping met onze vouwwagen. We zijn er alleen nog niet helemaal over uit waarheen precies. Vorig jaar zijn we naar Epen(limburg) geweest. Man wou dat eigenlijk wel weer heen.
Zomervakantie
Jullie hebben gelijk, dankjewel.
Hopsatee Het is meer dat wij gewoon het leven of de struggles met de kinderen net wat relaxter vinden in het zonnetje buiten dan in de regen binnen
Ik denk met name toen de kinderen jong waren dat de vakantie meer voor ons was dan voor de kinderen. Zon, geen huishouden, terrasjes en rose maakten ons vooral heel blij .
Ik denk dat wij voor de camping in Tsjechië gaan. Qua afstand is het goed te doen. Ongeveer 1000km. Mooi weer. Leuke activiteiten in de omgeving. Er is een dorpje in de buurt met meerdere restaurantjes, waar ze het eten ongeveer gratis weggeven. Ik heb de menukaarten al bekeken .
Hopsatee afgelopen jaar met 9 dagen zeikregen vonden we toch zo vreselijk
Voor ons dé reden om naar Frankrijk en Spanje te gaan! Wij hebben vorige zomer van de 12 dagen ook maar 4 dagen mooi weer gehad. Ik wil gewoon zon en de hele vakantie op slippers rondlopen
Trees Ik denk met name toen de kinderen jong waren dat de vakantie meer voor ons was dan voor de kinderen. Zon, geen huishouden, terrasjes en rose maakten ons vooral heel blij
.
Ja exact dit dus. Thuis ben ik altijd nog in de huishoud modus en nu zitten we tenminste in de zon terwijl de kinderen samen spelen.
Wij gaan in augustus 2 weken naar een huis via Airbnb in Cagliari, Sardinië
Hopsatee Thuis ben ik altijd nog in de huishoud modus
Ik kan thuis altijd wel iets bedenken wat nog moet. Ik weiger zelfs prive sanitair op een kampeerplek. Want dan moet ik zelf de wc schoonmaken en dat vind ik al teveel moeite. Mijn enige taak is een keer per dag een bezem door onze caravan halen. Dat is ongeveer 2 vierkante meter vloer. De kinderen doen tegenwoordig zelfs de afwas, terwijl wij toekijken met een drankje .
Trees
Wij gaan naar Abu Dabab, en vanaf daar nog wat uitstapjes naar o.a. de qulaan eilanden en Sataya reef.
We zitten daar altijd in een fijn hotel direct aan zee met een mooi groot koraalrif waar ook zeeschildpadden en zeekoeien leven. Ik kan het iedereen aanraden die van snorkelen en duiken houdt!
Trees
Tsjechië is heel leuk!
Ik ging er vroeger met mijn ouders elk jaar heen.
Lovely83 ik ben dol op duiken (ik geloof alleen dat ik het niet meer mag?!?), maar snorkelen is ook heel gaaf. Ik vond de onderwaterwereld in Egypte veruit het mooiste van alle duikplekken, waar ik geweest ben.
Mamabeertje ik ben wel 3x in Praag geweest en ooit in het zuiden van Tsjechië. Alleen daar liepen continue muizen onder het tentzeil door. Ik ben bang voor muizen dus daar heb ik wat minder warme herinneringen aan .
Wij wachten even af wat de corona regels tegen die tijd zijn. Ik zou graag naar Oostenrijk willen, maar die doen steeds zo raar met de regels. Dus we wachten maar even af.
Eerst nog wintersport en in mei een weekje Drenthe.
Begonnen met Spaans via duolingo. Wel leuk als ik een beetje kan praten en het kan verstaan.
- Bijgewerkt
Lovely83 ik heb oa in Zuid-Amerika, Maleisië en Thailand gedoken. Klinkt allemaal ontzettend exotisch, maar Egypte staat met stipt op nummer 1.
Ik heb het net opgezocht. Na een hartinfarct mag je minimaal 1 jaar niet duiken en in sommige gevallen daarna wel weer. Ik vraag mij af hoe ontspannend dat dan is. Na een herseninfarct mag het niet meer, want het litteken in je hersens kan niet meer tegen stikstofverschillen met kans op meer uitval. Klinkt dus niet als een goed plan.
Ik had verwacht dat het na een poosje vast wel weer zou mogen. Niet dus .
Noordeling Als je graag naar de bergen wilt gaan, is Zwitserland ook erg mooi! Berner oberland en Wallis.