Trees
Wij gaan naar Abu Dabab, en vanaf daar nog wat uitstapjes naar o.a. de qulaan eilanden en Sataya reef.
We zitten daar altijd in een fijn hotel direct aan zee met een mooi groot koraalrif waar ook zeeschildpadden en zeekoeien leven. Ik kan het iedereen aanraden die van snorkelen en duiken houdt!
Zomervakantie
Trees
Tsjechië is heel leuk!
Ik ging er vroeger met mijn ouders elk jaar heen.
Lovely83 ik ben dol op duiken (ik geloof alleen dat ik het niet meer mag?!?), maar snorkelen is ook heel gaaf. Ik vond de onderwaterwereld in Egypte veruit het mooiste van alle duikplekken, waar ik geweest ben.
Mamabeertje ik ben wel 3x in Praag geweest en ooit in het zuiden van Tsjechië. Alleen daar liepen continue muizen onder het tentzeil door. Ik ben bang voor muizen dus daar heb ik wat minder warme herinneringen aan .
Wij wachten even af wat de corona regels tegen die tijd zijn. Ik zou graag naar Oostenrijk willen, maar die doen steeds zo raar met de regels. Dus we wachten maar even af.
Eerst nog wintersport en in mei een weekje Drenthe.
Begonnen met Spaans via duolingo. Wel leuk als ik een beetje kan praten en het kan verstaan.
- Bijgewerkt
Lovely83 ik heb oa in Zuid-Amerika, Maleisië en Thailand gedoken. Klinkt allemaal ontzettend exotisch, maar Egypte staat met stipt op nummer 1.
Ik heb het net opgezocht. Na een hartinfarct mag je minimaal 1 jaar niet duiken en in sommige gevallen daarna wel weer. Ik vraag mij af hoe ontspannend dat dan is. Na een herseninfarct mag het niet meer, want het litteken in je hersens kan niet meer tegen stikstofverschillen met kans op meer uitval. Klinkt dus niet als een goed plan.
Ik had verwacht dat het na een poosje vast wel weer zou mogen. Niet dus .
Noordeling Als je graag naar de bergen wilt gaan, is Zwitserland ook erg mooi! Berner oberland en Wallis.
Ansji ja daar heb ik ook naar zitten kijken, gaan we in de voorjaarsvakantie ook heen, maar is toch best wel stukje duurder.
Noordeling Klopt, + dat de boodschappen ook vreselijk duur zijn daar.
Ik ga eind juni en wij nemen alle boodschappen mee zodat we zo min mogelijk daar hoeven te halen. Moet ik er wel bij zeggen dat het ook een praktische overweging is omdat wij in een berghut verblijven en eerst een stuk bergaf moeten lopen voor we bij de auto zijn. Daarom liever alles in 1x naar boven sjouwen.
Ansji ja en in de zomer zitten we ook graag op een terrasje dat gaat gewoon hard qua kosten.
Maar k houd het nog wel in m'n achterhoofd.
- Bijgewerkt
Onze vakantie is geboekt. Er waren nog maar 4 plekken vrij dus net op tijd! We hebben uiteindelijk ook nog met 2 dagen onze vakantie verschoven, zodat we een ruimere en een hele rustige plek hebben met vrij uitzicht over de velden .
Vanaf welke leeftijd vinden jullie een bezoek aan Auschwitz’ geschikt? We hebben het plan om tijdens onze vakantie in Tsjechië een paar dagen krakow mee te pakken en vanuit daar een bezoek aan Auschwitz’ te brengen. Onze jongste wordt die vakantie 10 jaar. Ik ben er zelf 20 jaar geleden al geweest en naar mijn idee kan het wel. Mijn man twijfelt echter.
Trees Dat kan wel vind ik. Hier afgelopen zomer naar Westerbork geweest en dat ging echt prima. Waren nog zelfs veel jongere kinderen.
Onze kinderen gaan al van jongs af aan mee naar allerlei musea over de tweede wereldoorlog en allerlei andere serieuze zaken. Met de juiste uitleg gaat dit prima.
- Bijgewerkt
Bloem Westerbork zijn we al wel meerdere keren geweest. Ook al toen de kinderen klein waren en ze gaan er hier ook met school heen (wij wonen daar in de buurt). Daar hebben ze geen problemen mee, maar is ook niet te vergelijken met Auschwitz.
sjorsje we stelden het net voor, maar de oudste begon te huilen en wil er absoluut niet heen. Ze wordt 12 jaar en ik denk inderdaad toch te jong. Ik moet zeggen dat ik er ook zelf best wel naar van was na mijn bezoek toentertijd.
Later als ze ouder zijn. Het is onze geschiedenis en dat mag zeker niet vergeten worden. Alleen het is niet de bedoeling om ze nachtmerries te bezorgen.
- Bijgewerkt
Trees ik was 16 en ik vond het wel erg heftig. We waren op uitwisseling maar de hele bus met 16 jarige waren daarna stil en ik heb echt lang zitten malen erover. Die bergen met brillen en schoenen (en 1 paar rode schoenen) de vloer in de martel kamer die nu nog doordrenkt is van bloed. De muur waar ze tegen werden gezet. De gaskamer. De foto’s van de slachtoffers van mengele…En dan ook Birkenau met de vreselijke barakken. Er liepen ook nog eens Auschwitz survivors die enorm emotioneel waren (die zul je nu niet meer treffen) En dat allemaal terwijl het daar verder mega stil en groen is met fluitende vogeltjes terwijl er precies op
Die plek zoveel gruwelijks gebeurd is. Ik en mijn vriendinnen hebben het er soms nog over hoeveel indruk het heeft gemaakt.
Ik zou er graag nog eens naar terug gaan overigens. Ik was tenslotte 16 en ik zou het nu met mijn volwassen ogen willen bekijken.
Ik vind Westerbork niet te vergelijken. Ik ben naar Westerbork geweest en ook oorlog en verzetsmusea en alles (interesse in tweede Wereldoorlog) ook allemaal op jonge leeftijd maar Auschwitz en Birkenau was echt wel veel heftiger qua indrukken.
Ik denk dat het ligt aan je kinderen en als je er goed over kan praten daarna kan het denk ik wel. Mijn middelste zou ik meenemen als hij 10 was. Mijn oudste niet (die neemt de hele wereld op zijn schouders)
Wel toevallig trouwens. Ik moest vandaag een foto hebben van toen ik 16 was en vond dus precies de foto’s van de uitwisseling en Auschwitz.