[verwijderd] ik vind het heel heftig klinken. Ook al meerdere keren reanimatie dus 🙁. Ik ken het qt-syndroom uit het rijtje erfelijke hartziektes, waar DCM (gedilateerde cardiomyopathie) ook onder valt. Had een van jouw kinderen ook geen hartproblemen? Dat lijkt mij ook zo naar. Mijn meiden zijn vorig jaar voor het eerst cardiologisch onderzocht en dat zag er goed uit. DCM openbaart zich meestal pas tussen de 30 en 50 jaar (kan vanaf 10 jaar, maar dat zijn uitzonderingen). QT toch eerder?
Ik wist dus niet dat je ook nog verschillende hartritmestoornissen hebt. Er was op de hartbewaking bij mij iets lichts (het was kort volgens mij?!?) geconstateerd. Ik heb geen flauw idee wat precies. Ik heb nog nooit wat gevoeld. Ik krijg eind januari nog 7 dagen zo monitorkastje voor thuis. Bloedverdunners moet ik sowieso al de rest van mijn leven blijven slikken.
Ik hoop eigenlijk dat ‘alles’ nu door het gaatje in het tussenschot bij mijn hart wordt veroorzaakt en nog niet door DCM. Hup maken we gewoon het gaatje dicht en probleem voorlopig opgelost 😬.