Ik loop nu tegen de volgende klachten aan. Motorisch met name krachtverlies in de rechterkant van mijn romp en de opwaartse/ omhoog bewegende spieren rechts, evenwichtsproblemen en een te hoge of te lage spierspanning in mijn been (spasme). Verder tintelingen in arm en been en mijn de huid van mijn been voelt vaak aan als zon verbrand.
Verder last van dwanghuilen en meerdere cognitieve problemen. Concentratie, geheugen, trage informatieverwerking, problemen met volgordes en belachelijk snel overprikkeld. Regelmatig last van een soort black-out. Mijn brein stopt er dan even mee en dan lijk ik 'vast' te zitten. Plus een intense vermoeidheid. Niet zo raar, denk ik, want niks gaat meer automatisch. Mijzelf aankleden kost bijv. al veel focus als het gaat om volgordes.
Tenslotte heb ik ongeveer 10 a 20x per dag last van schokken in mijn lijf. Deze lijken te worden uitgelokt door vermoeidheid, harde geluiden en overprikkeling. Mijn armen zwiepen dan ongecontroleerd de lucht in. Dit heb ik echter nog niet met de neuroloog besproken. Ik ben bang voor het antwoord en ontken dit nog even liever.
Qua lopen merk ik al een enorme vooruitgang. Dit vind ik zelf ook het makkelijkst om te trainen. Ik kan al bijna 2 minuten 'normaal' lopen, daarna worden mijn hersenen moe en wordt het lopen slordiger. Desondanks heb ik gisteren al bijna 18 minuten aan één stuk gelopen! Dat is wel heel fijn. Mijn doel is weer kunnen hardlopen.