Hopsatee
Dan doen ze hier bijna niks. 1x op school gym en dochter heeft 1x per week zwemles

Hopsatee nee joh en het is natuurlijk ook lastig omdat kinderen allemaal anders eten voor zo een bso, maar de mijne heeft wel echt last van het voor hem weinige eten zo 🙈

Vandaag heeft oudste zich ongans gegeten aan het schoolontbijt waardoor ze voor het eerst niet om een tussendoortje zeurde na school 😅

Honkeytonk Ja ik vind ook dat ze hem dan gewoon eten moeten geven hoor. Hallo het zijn kinderen!

Onze bso heeft wel een max. Op 4 boterhammen overigens tijdens de lunch op vakantiedagen. Ik weet nog dat ik zei oh nou dat eet de mijne nooit. En toen zei ze: nou het doet je verbazen hoe dat werkt met zien eten doet eten. Het grappige is: mijn oudste eet altijd 1 hooguit 2’boterhammen thuis en op school maar tijdens vakantiedagen bij de BSO dus ook 4 🤣🤣

Hopsatee hahaha geweldig! Ja zien eten doet eten principe werkt hier ook super goed. De jongste is precies zo, thuis met moeite ene halve boterham s middags en op de opvang 3 😂

5 dagen later

Nou het hele verhaal wordt nog "grappiger".. het incident van de herfstvakantie dat er kinderen waren weg te lopen, had ook te maken met dit.. ze hadden honger en kregen niks te eten 🙈 en omdat de poortjes open gelaten waren en de leidsters al naar binnen, waren de kinderen naar huis gelopen om te kijken of ze daar mochten eten maar toen er niemand thuis was zijn ze naar ons gelopen omdat P er niet was in de hoop dat ze bij ons konden eten (wat ik overigens ook gegeven had maar meer uit, dan weet ik zeker dat ze hier blijven 😂🙈).

Ga vanavond met m'n man even een mailtje sturen naar de locatiemanager over het eten. Ze krijgen echt gewoon te weinig. Heb nog wat met vriendinnen geïnformeerd en het is gewoon niet okay. Op de dagopvang krijgen ze zelfs meer te eten. Lijkt me toch een beetje gek 🙈.

Honkeytonk ja vind ik zeker raar deze situatie zeg 😳 Wst is er mis met een boterham? Als ze nou om snoep aan het zeuren waren. Zijn kinderen in de groei, die veel bewegen, gewoon prima om dan een boterham te eten. Goed dat jullie mail gaan sturen!

Honkeytonk Ik vind het sowieso heel gek dat een opvang voor jouw kind gaat bepalen hoeveel ze mogen eten. Dat lijkt me een opvoedkundige beslissing die bij de ouders ligt en niet bij een BSO.

iMoeder Nou ja, daar zit wel een grens aan denk ik. Maar het lijkt me geen rare wens van ouders dat hun kinderen ook wat substantiëlers dan enkel groente en fruit krijgen...