iMoeder Is het bij jullie bespreekbaar met broers/zussen?
Nee, totaal niet zelfs. Zij heeft op jonge leeftijd geleerd dat negatieve aandacht ook aandacht is, dus dat ik eigenlijk nooit meer 'goed gekomen'. Ze voert nogsteeds het hoogste woord en heeft altijd alles, groter, mooier en beter of een een of ander drama.
Met mijn ouders heb ik er wel over gesproken. Zij zeggen vooral dat 'vroeger alles anders was'. Er werd over veel zaken gewoon niet gesproken, dat hadden zij zelf niet mee gekregen uit hun jeugd. En nu vindt je alles op het internet, en is iedereen veel mondiger, terwijl mijn moeder alles maar alleen moest uitzoeken qua opvoeding. Tsja, ik kan haar niet helemaal ongelijk geven....
iMoeder dat ik toch wel wat hechtingsproblemen/ bindingsangst heb. Nu heb ik natuurlijk ook wel het een en ander meegemaakt met ex dus de vraag is of dat komt door de jeugd of toch vooral ook de combinatie.
Joehoe 🙋🏻♀️
Ik denk inderdaad dat het een combi is of eigenlijk meer één soort kettingreactie. Respect voor hoe je het überhaupt aandurft! Ik ben het vertrouwen in mezelf en oordeel wat mannen betreft compleet kwijtgeraakt. Als er ook maar iemand dichtbij komt, ben ik weg...