June ahh je wilt web developer worden? Ja dan is Java zeker een goeie! En HTML! Daarvoor hoef je ook geen 10 weken opleiding te doen, denk dat je thuis meer leert dan op zo een opleiding. In 10 weken leer je eigenlijk niks. Ik zou zelf wel met SQL.beginnen omdat je ook iets met data wilt doen, dan heb je met SQL een bredere basis en het is echt heel erg makkelijk.
Als beheerder:
Ik onderhoud onze software, als er bugs zijn dan zoek ik uit waarom, wat en hoe ze opgelost moeten worden. En afhankelijk van wat het is los ik het zelf op of een programmeur. ik programmeer kleine nieuwe features. Zorg voor updates etc, daarnaast doe ik nog netwerk en werkplekbeheer, dus dan zorg je dat iedereen op elke locatie kan werken, zonder al teveel problemen, overgang naar Windows 10 , nieuwe servers etc.
Mijn werk bestaat 100% uit problemen oplossen en puzzelen. En altijd op een grens tussen een snelle oplossing voor de gebruiker zodat hij verder kan of een technisch mooie oplossing waar de gebruiker over het algemeen op korte termijn altijd last van heeft π.
Ja ik vind mijn werk wel geweldig haha. Ik doe nog klein stukje hardware erbij, en dat is mijn orginele opleiding dus ook gewoon leuk.
Het is een rol waarin je samenwerkt met programmeurs , architecten , gebruikers , datamanagenent mensen , managers.
Ik vind het geweldig vak!