iMoeder hmm ik had ook al een diploma maar hoefde echt niet zoveel te betalen. Maar dat is ondertussen ook alweer ,dik 10 jaar geleden, dus hoe dat toen zat en nu, weet ik niet meer.
Ah sorry ik dacht dat je al in de IT werkte!
Maar hobby is belangrijk hè, ik weet niet of een opleiding je echt gaat helpen. Is er binnen je bedrijf geen mogelijkheid om bv via key user / functioneel beheer naar meer technisch beheer te gaan? Dat is een route die je bij beheer wel vaker ziet. Mensen uit een ander vakgebied, die steeds meer IT gaan doen. Onze it architect is ooit als analist begonnen , en via zo een weg, uiteindelijk nu architect geworden. Met cursussen etc. En dan gewoon stap voor stap. Eerst ben je analist met affiniteit voor IT, dan wordt je wfunctioneek beheer met affiniteit voor analist zijn, en dan steeds meer IT. Met hobby komt je , geloof ik echt, 100x verder dan een opleiding. Alleen je startpunt is wel lastiger, met een opleiding kan je ergens als junior beginnen en zonder zul je het via je huidige functie moeten doen. Ik weet niet in hoeverre dat altijd mogelijk is. Maar ik weet ook niet in hoeverre je nog als junior.wilt of kunt beginnen tegen de salarissen die daar tegenover staan.
Want vers uit een opleiding, betekend wel dat je gewoon flinke stappen terug zet in salaris. Je werkjaren van nu tellen dan niet meer mee. Terwijl als je bv via je huidige functie kan doorzetten naar IT, dan hou je je salaris.
Ik ben 10 jaar geleden meer dan gehalveerd in salaris. Ik ging van een middel tot zeer ervaren baan naar een junior baan. Dat was wel hard en moeilijk (en dan had ik het nog makkelijk want geen partner en kinderen). Ik bouwde overigens wel sneller op, paar keer van baan gewisseld en zat in 5 jaar weer op m'n oude salaris. En nu zit ik ook op.mijn plafon qua salaris met de functie die ik wil. (Wat ik overigens ook prima vind).