Vulpen Ze hebben er van alles, maar helaas wel minder banen 😉
Deze hebben we sinds een paar jaar ook in overvloed, maar dat zou nog weleens tijdelijk kunnen zijn. Dat we tegenwoordig ook internet hebben, is trouwens wel een helpende factor hierbij. Verder moet je er ook niet teveel van verwachten. We leven nog in plaggenhutten en aangezien ik mijn rust zeer waardeer, zou ik het niemand aanraden om hier te komen wonen.
Serieus als je wat ouder bent en ergens helemaal gesetteld bent, snap ik dat iemand niet zomaar uit zijn omgeving weg wil. Ik moet er nu zelf ook niet aan denken.
Als je jong bent, ben je natuurlijk nog wel heel flexibel. Ik stond ingeschreven voor de VU, maar de wachtlijst voor studentenhuisvesting in Amsterdam was lang. Toen ben ik maar naar Groningen gegaan, want daar waren de wachtlijsten kort. Vond ik een goede reden. Op de dag dat ik de sleutel kon ophalen, was ook de eerste keer van mijn leven dat ik ik Groningen kwam. Stond ik daar met mijn gammele fiets, slaapzak plus matje en een old school papieren kaart op het treinstation van Groningen. Fietste ik ook nog verkeerd en belandde ik in de rosse buurt. Waar ik trouwens echt super goed geholpen ben, door een van de dames daar. Ik heb mij toen wel even afgevraagd, waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Ik kwam rechtstreeks van de biblebelt. Het was wel een overgang haha.
Achteraf blij met mijn keuze, want Groningen is echt een leuke studentenstad. Ik zeg nu tegen de meiden ook dat ze ook gewoon maar moeten meebewegen met wat er op hun pad komt en dat je niet altijd krijgt wat je wilt, maar dat dit ook juist leuke verassingen kan opleveren. Anders waren zij er niet eens geweest 😜. We zien wel waar ze later terecht komen.