Bloem k denk dus dat het veel meer te maken heeft met de totale aanpak/opvoeding dan puur met zelf veel moeten betalen.
Dat denk ik ook hoor. Het is natuurlijk maar één aspect.
Persoonlijk zou ik ze dan alleen liever nu veel zelf laten betalen en ze later eventueel steunen bij de aankoop van een woning, ipv nu alles voor ze betalen zodat ze kunnen sparen voor de aankoop van een woning later. Of een middenweg tussen deze twee in vinden.
Ik vind het zelf wel goed dat ze echt zelf betalen, zodat ze zien wat van hun rekening afgaat, wat er dan overblijft, hoe alles bij elkaar optelt enz. Mijn jongste (bijna 13) heeft sinds een jaar kleedgeld en ik vind dat ze het door het kopen van haar eigen kleding (oké wij betalen natuurlijk indirect) zoveel is gegroeid. Eerder moesten er paar korte broeken van de h&m komen a 25 euro per stuk. Nu heeft ze zelf bedacht dat dit bij elkaar best duur is als ze 3 broeken nodig heeft. Ze heeft daarom net voor 10 euro totaal 3 korte broeken van de h&m op Vinted gekocht in een bundel. Het is maar iets heel klein, maar ik vind dit wel een waardevolle les. Zij blij, want nu heeft ze in haar ogen heel veel geld op haar rekening staan 😂.