Ah herkenbaar dit.

N. trok laatst alle klassiekers uit de kast in de Hema omdat we een cadeautje voor een vriendinnetje gingen kopen en niet voor haar.

Ik heb gehoord:

“IK MAG OOK NOOIT IETS VAN JOU!”
“JIJ BENT STOM MAMA!”
“JIJ DOET NOOIT LIEF TEGEN MIJ”
“ANDERE KINDJES KRIJGEN ALLES VAN HUN MAMA EN WIJ HELEMAAL NIKS!”

Toen heb ik t “kindertjes in Afrika” verhaal verteld.😆 Daar was ze van onder de indruk. “Hebben ze zelfs geen Lego friends mama?! 😱

Zuremat Edit: klinkt misschien heel streng en strak, maar dat is helaas wel wat ie nodig heeft.

Nee hoor, gewoon herkenbaar 😉

Koekie83

Hier zegt zoon heel vaak.

IK WIL NOOIT MEER NAAR JOU TOE, IK BLIJF VOOR ALTIJD BIJ PAPPA.
      IK VIND JOU STOM
      JIJ BENT NIET LIEF

Heeft hij even pech 😛

Hier vandaag naar de kermis geweest. Oudste is in 2x in de botsauto's geweest, in zo'n parcours geval geweest en in de draaimolen.
      Jongste alleen in de botsauto's dus die mocht van mij 2 keer in de draaimolen.
      Nou dat was dus niet eerlijk volgens de oudste.
      Het was gelijk de stomste dag ooit, en nog meer dingen wat ik niet meer kan herinneren.
      Toen begon hij tegen z'n broertje dus ik pakte hem bij z'n arm en hij trok zich op dat moment los. Nou de hele straat heeft geweten dat ik hem pijn heb gedaan 🙄
      Kinderen zijn zo leuk soms 🤐

Zuremat Edit: klinkt misschien heel streng en strak, maar dat is helaas wel wat ie nodig heeft. Anders loopt ie finaal over je heen en slaat ie door..

Helemaal niet! Mijn zoon is exact hetzelfde... die zoekt áltijd, maar dan ook echt áltijd, en óveral de grenzen op. Als ik niet duidelijk ben en niet doe wat ik zeg... nou dan luistert meneer dus gewoon helemaal niet meer. Soms heel vermoeiend, maar redelijk streng zijn voorkomt ontzettend veel gedoe....

Dat wordt wat in de puberteit

7 dagen later

Pimpelmeesje
        Geen idee, mijn oudste was een heel makkelijk kind. Echt ideaal als eerste. Nu zit ze volop in de puberteit en ik moet zeggen dat het me tot nu toe heel erg meevalt. Natuurlijk is ze niet altijd even aardig en zo, maar over het algemeen is ze nog steeds een braaf gehoorzaam meisje.

Cactusje hier met T ook zo, tuurlijk wel de peuter puberteit gehad en wel eens een hysterische krijs partij, maar over het algemeen best makkelijk. Nu is ze 13 en nog prima te doen.