Rietjesbeker succes!
Spannend! Deel 2
Jongste dochter heeft een dagje meegelopen op de school van de oudste en het erg naar haar zin gehad. We zouden alleen gaan kijken... ze is tot einde gebleven. Ze is er nu over aan het nadenken. Lief kind! Ze is 7... ze neigt wel naar de nieuwe school omdat ze zich daar erg fijn voelt.
- Bijgewerkt
Weg
Puzzelstukje gaat ze naar de nieuwe school?
Puzzelstukje ohh! Ze gaat ook naar de nieuwe school! Stoer van haar! En fijn voor jullie!
Puzzelstukje Ah, de beslissing is gemaakt? Heeft ze er zin in?
Klopt! Ze heeft vandaag afscheid genomen. Ze heeft het zelf de beslissing gemaakt en is er niet meer op teruggekomen. Morgen beginnen op de nieuwe school, vrijdag schoolreisje...
Geeft voor ons ook super veel rust! Hopelijk kan ik eindelijk slapen na al dit geregel en gedoe. Pff wat vond ik het lastig.
Puzzelstukje Had de foto nog gezien gelukkig. Mooi meisje ook! Wat fijn voor jullie zeg
Dank je! Voelt heel onwerkelijk nog vandaag. Heel spannend wel. Maar ik ben zo trots op dr! Ze was bij dr beste vriendinnetje lunchen en nu bij de voetbal. Benieuwd of t er straks allemaal uitkomt.
Morgen gesprek met huisarts, of het verstandig is om antidepressiva te proberen. Of wat anders kan helpen.
Merk dat ik het erg spannend vind, voelt toch als falen om te zeggen dat ik het niet red zo.
Pimpelmeesje ik slik al jaren antidepressiva...ik heb het vroeger wel eens als falen gezien, maar het maakt mijn leven echt een stuk beter. Ik hoop dat het voor jou ook goed zal werken.
Pimpelmeesje het is geen falen als je lijf bepaalde stoffen zelf niet genoeg aanmaakt! Succes met het gesprek!
Elsie89 Maar dat hoeft in het geval van @Pimpelmeesje toch niet zo te zijn? Als je een jong kind hebt, en de stress van een verbouwing, en gezondheidsproblemen, dan is het niet vreemd als je depressieve klachten ontwikkelt, het lijkt mij logischer dat het dan door externe factoren komt. Maar ja, dan moet je er alsnog wat mee. Ik hoop dat het goed ging bij de dokter @Pimpelmeesje en dat de dokter je kan helpen. Want het heeft hoe dan ook absoluut niets met falen te maken.
Pimpelmeesje och lieverd, dat is toch geen falen? Niet zo denken hoor! Vriend slikt ook AD, en dat is echt een goede stap geweest. als je ziek bent lijfelijk, doe je er wat aan, als je ziek bent geestelijk ook. Zo simpel is het. Sterkte!
- Bijgewerkt
Elsie89 Ja dit is ook zo.
Stress en spanning kosten heel veel energie, het slurpt je serotonine. Door de stress en spanning is er vaak geen ruimte om serotonine aan te maken middels bijvoorbeeld sporten, of andere dingen doen waar je gelukkig van wordt.
Op een geven moment is je serotonine potje gewoon op en wordt dus niet meer aangevuld. Dan word je op een gegeven moment wel depressief want je haalt nergens je geluk meer uit.
AD heeft mn leven gered. Het vulde mn potje serotonine aan waardoor ik steeds meer positievere gedachten kreeg. Maar vooral de ruimte om te herstellen. Ik ben nu een maand gestopt. Maar als ik maar even merk dat ik terugval, ga ik meteen weer slikken.
Waarom zou ik mezelf weer helemaal uitputten als AD dit even voor mij oplost?
@Pimpelmeesje dit is geen falen maar juist voor jezelf zorgen. Ik hoop dat je een fijne AD krijgt, waarbij je weinig bijwerkingen krijgt en je hoofdje weer lekker wat leger wordt.