Ik heb net mijn eindopdracht van mβn opleiding ingediend en nu heb ik natuurlijk het idee dat ik een 1 heb
Spannend! Deel 2
Ooh herkenbaar! Maar je zal het vast beter gedaan hebben dan je denkt!
Nieuw bed besteld voor jongste... Ben benieuwd of het ons lukt om het in elkaar te zetten. En of ze er goed in zal slapen.
Vulpen ik wil je niet demotiveren, maar hier is het dramatisch .
Hij vind z'n nieuwe bed wel geweldig. Om in te spelen. Middagslaapje wilde ook wel, maar nu al de tweede avond op rij drama (naja en eigenlijk al een week, met het uit.het ledikant klimmen was het net zoveel drama). Ik hoop echt zo dat dit snel voorbij gaat
- Bijgewerkt
Honkeytonk Maar komt hij er ook echt uit? En slaapt hij door als hij eenmaal slaapt?
Hier is ze op dit moment ook aan het spelen dus wat dat betreft
Vulpen hij komt er echt uit ja. Een keer of 100 . (Opzich is er geen verschil tussen ledikant en bed wat dat betreft) Probeert z'n broer wakker te maken, schreeuwt alsof hij gemarteld wordt als ik voor de deur zit
. Hij slaapt ook niet door, maar dat is opzich niet heel apart gedrag, dat deed hij vaker met periodes niet en dat was al begonnen met voor hij er zelf uit klom. Hij stond de afgelopen nachten dan te huilen en roepen bij de trap.
Maar goed, momenteel hoor ik hem (nog snikkend) snurken! 7 min eerder dan gisteren dus wie weet zit er vooruitgang in. Uiteindelijk is hij op schoot in slaap gevallen, maar ja, voor hij op schoot wil uitsnikken... Daar gaan wel een lange tijd huilen aan vooraf. Tis een echte doorzetter.
En hij moet natuurlijk ook wennen aan een nieuw en groot bed. Maar hoop wel dat hij snel gewend is
Honkeytonk hier was het ook een compleet drama...wij moesten ook de traphekjes weghalen omdat hij daar ook overheen klom. Maar als hij snachts wakker werd, ging hij naar beneden. Tv kijken, ijs eten...ik werd er radeloos van want niks hielp. Hij is er gelukkig overheen gegroeid.
Vulpen Hier een succesverhaal We hebben een stapelbed voor Jamila en Noah, de 1e nacht viel hij eruit dus toen heeft hij nog 2 nachten in het ledikantje geslapen. Toen is hij daarna nog een paar keer op de grond wakker geworden op zijn deken maar daarna is het goed gegaan. De 2e week sliep hij er volledig en heeft het ook nooit meer over het ledikantje gehad. Hij was 2,5 toen hij er ging slapen.
Hopelijk gaat het bij jou ook goed!
Tantetil ohhh ik hoop echt zo dat hij dat niet gaat doen.. al z'n broer wakker maken ben ik ook niet super blij mee. Maar tis nog vakantie. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd?
Gelukkig krijgt hij de ijskast nu nog niet open.. wel goed dat je het zegt, de voordeur namelijk wel, die toch even op de knip gaan doen s nachts.
- Bijgewerkt
Tantetil O nee Wat een boef zeg!
Honkeytonk Ik hoop met je mee!
Lumihiutale Kijk, dat zijn de betere verhalen. Jongste is ook (bijna) 2,5!
Vulpen Jongste is ook (bijna) 2,5!
Dat scheelt vast al wel! Hier wordt hij over 6 weken pas 2. Die maanden schelen veel op deze leeftijd!
Honkeytonk ja wij deden ook de deuren op slot en sleutels hoog. Ook bepaald eten verstopte ik. We hadden ook zo een slaaptrainer lampje, dat hielp soms wel. Maar ik heb hem regelmatig sochtends beneden gevonden dat hij op de bank sliep met de tv aan. Ik moet nu achteraf wel toegeven dat ik misschien iets van strengere straf had moeten geven. Ik probeerde wel veel met stickers goed gedrag belonen. Maar mick is wel een geval apart hoor.
Tantetil haha jemig wat een boef joh! Hier hebben de jongens nog nooit iets uit dr kast gepakt of koelkast of tv aangezet zonder toestemming. Ze komen altijd alles vragen. Ze gaan ook zelden zomaar naar benden maar komen altijd naar mij. Zouden ze misschien niet weten dat ze ook dingen gewoon kunnen doen? (overigens word ik van elke teen die op de trap gezet wordt wakker)
Hier ging bij beide de overgang naar peuterbed redelijk goed. Bij de oudste was dit wel einde middagslaapje en de eerste 2 avonden kwam hij er 100x uit maar toen ben ik voor zβn deur gaan zitten en legde hem steeds terug. Vervolgens Sam het schaap gekocht en daar bleef hij keurig op wachten tot dat ding zβn ogen open deed (plassen daargelaten) Hij was toen 2,5
De jongste kwam de eerste week de avonden ook wel veel zijn bed uit maar toen hebben we de deurklink omhoog gezet. Toen hij dat de eerste avond merkte heeft hij zβn hele kamer maar overhoop gehaald en is in het midden gaan slapen en zo vond ik hem Maar vanaf toen ging hij gewoon slapen en heb ik de klink weer naar beneden gedaan. Hij bleef wel middagslaapje nog even tot afleren speen doen en was net 3.
Maar helemaal vlekkeloos: ik denk bij bijna niemand toch?
Hopsatee Hier hebben de jongens nog nooit iets uit dr kast gepakt of koelkast of tv aangezet zonder toestemming. Ze komen altijd alles vragen. Ze gaan ook zelden zomaar naar benden maar komen altijd naar mij.
Echt? Hier doen ze maar. Ik probeer ze wel op te voeden hoor echt. Maar dat eigen willetje dat zit er zo diep in..
Mijn dochters gaan wel alleen naar beneden. Dan kijken ze tv of tablet kunnen wij nog even blijven liggen. Maar ze zijn ook wat ouder.
Tantetil Oh echt ijs uit de vriezer pakken? Dat doen mijn boeven dan gelukkig weer niet. Met zulke kinderen sta je constant aan.
- Bijgewerkt
June Ja echt! Maar komt ook omdat ik echt geen uitslaper ben en altijd zelf rond 7/8 wakker ben. Dus ook geen noodzaak dat ze zelf naar beneden gaan en ik blijf liggen. Doe ik echt nooit Ik ga dan liever ook op de bank liggen. En eerlijk gezegd kan ik dat ook niet zeggen want als ik zeg: als je wakker bent mag je op de iPad dan zit mijn oudste vanaf 5 uur op de iPad. Al zou ik nu wel kunnen zeggen vanaf 730 mag je dat. Maar ja, dan weer. Dan sta ik zelf ook op
Maar eten en drinken, nee. Ja water maar anders zeggen ze altijd ik pak even limo/melk/fruit ok? En snoep krijgen ze er 1 moment per dag weten ze dus daar vragen ze niet om
Maar ik heb ook jongetjes die en jonger zijn en die ik altijd actief moet voederen anders vergeten ze te eten
Bij de zoon van vriendin hielp het om zo'n bedtent te plaatsen in het begin.
Ik kan het niet zo makkelijk vinden maar zoiets:
https://www.amazon.nl/John-71009-Marshall-speeltent-bedtent/dp/B07XHBQ1S5/ref=asc_df_B07XHBQ1S5/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=494661433678&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=3488132520691547577&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064482&hvtargid=pla-822977132828&psc=1