Ik vind het ook echt heel erg. Arme arme man, arme nabestaanden en arme mensen die hij nu niet meer kan helpen.

[verwijderd] de gevolgen in ons eigen land zijn ook enorm groot. Deze natuurramp heeft veel levens en huizen verwoest en het water blijft maar komen. Complete chaos hier.

Louelle81 dankje! Gelukkig zit je familie droog. Delen van Parkstad zijn heel gevaarlijk geworden.

[verwijderd] Erg mooi! Ik wist bijv wel hoe hij zich vastbeet in zaken en daardoor ook vele op wist te lossen en wat voor een terriër het op dat gebied was maar ook niet hoe liefdevol, begripvol, helpend hij was naar de nabestaanden zoals je de laatste dagen steeds meer hoort. Ik denk dat ik het vooral erg vind dat zo iemand die zo heeft gestreden voor onrecht en de zon is geweest van vele mensen, door zoveel onrecht en zo om niks wordt “afgemaakt”…

[verwijderd] sinds gisteravond zijn er veel evacuaties. De Maas is heel hoog gekomen vannacht.
      Gelukkig kon Maastricht zich er enigszins op voorbereiden (voor zoverre dat kan met deze natuurkracht) maar Valkenburg en delen van mijn gemeente zijn overspoeld.
      Als je de foto's en filmpjes van mensen ziet...om te huilen. Alles staat onder water. Dat zakt niet zomaar weg en dat geeft heel heel veel schade en stank. Al die mensen hebben nu een onbewoonbaar huis of geen werk meer.
      Echt in en in triest.

Ik ga zo nog eens mijn kelder inspecteren maar verder zitten wij droog.
      Zo lang alle dammen en sluisen het water houden dan komt het hier goed.

Schrijnend vind ik de evacuatie van zorginstellingen. Mensen en kinderen die baat hebben aan een vaste omgeving en begeleiders. Gelukkig vinden we elkaar ook in deze tijd en ontstaan er mooie initiatieven om deze mensen op te vangen.
      In Valkenburg werd een hospice geëvacueerd. Arme mensen

Het ziekenhuis heeft zich een muur van zandzakken laten bouwen en de HAP is dicht. Ambulances kunnen veel huizen niet bereiken.
      Test- en vaccinatie locaties zijn veelal dicht.

Het is echt een rampgebied.

Toen aan het begin van de week de a79 was ondergelopen was ik nog wat onverschillig. Ik zag de omvang van de ramp niet. Ik bedoel er stond water op een snelweg. Dat leek niet zo heel spannend.

Maar de beelden van gister, ook uit Duitsland en België. Hoe plotseling het water kwam.
        Verschrikkelijk.
        Gelukkig zitten jullie nog droog aardbeitjes
        Ik hoop voor alle getroffenen dat we snel kunnen gaan opbouwen.

aardbeitjes wat heftig! Het is echt verschrikkelijk wat er gebeurd nu. Paar jaar geleden nog was het gortdroog met weken geen regen en nu valt er idioot veel regen 😔
          Sterkte! Ik hoop voor jou dat je het droog houdt.

June
          Herkenbaar.
          Aan het begin van de week drong het bij mij ook nog niet zo door, maar met de beelden die ik nu gezien heb. En dan heb ik er nog niet eens zoveel gezien.
          Het voelt onrealistisch dat dit zich nu (gedeeltelijk) in ons land afspeelt.