[verwijderd]
Vreselijk
Vreselijk
Vind het echt heftig hoor. En dat zo'n man dan daar ligt op straat, alleen. Zou ie er veel van gemerkt hebben? En dan die mafketels die dat soort filmpjes maken en doorsturen. Hoe moet dat zijn voor zn familie? Niet te bevatten.
Luuz dat heeft de politie nooit gered. De media wist het ongeveer voor de politie al..
Ik kreeg gisteravond het filmpje doorgestuurd een uur nadat het gebeurd was. Binnen een uur heeft half Nederland gezien hoe je man/ vader/ opa? daar hulpeloos op straat ligt, bloedend, vechtend voor zijn leven. Wat bezield ze om het te filmen terwijl er iemand dood ligt te gaan, wat bezield ze om het heel Nederland door te sturen? Hoeveel mensen hebben het filmpje gezien voor zijn familie ingelicht was? Hoeveel mensen hebben het gezien voor hij meegenomen werd naar het ziekenhuis? De hulpdiensten waren nog niet eens aanwezig toen het filmpje opgenomen werd, wat bezield je? Ik kan er echt met m'n hoofd niet bij. Vinden degene die gefilmd hebben hoe iemand daar hulpeloos en zwaargewond ligt zichzelf nu heel stoer? Zo van, ik was erbij, ik heb hem gezien? Waarom? Hoe zou je het vinden als het om jouw geliefde gaat? Ik weet wel hoe ik dat zou vinden...
Cactusje typisch hoe de digitale maatschappij mensen afstompt en ze minder empathisch maakt. Je ziet dat ook met dat online haatgedoe. Mensen vergeten dat ze het tegen ménsen hebben en stikken bijna in hun eigen haat.
Van mij mogen daar ook veel strengere straffen op komen.
En altijd maar die stomme telefoons. Rot op met je gefilm. Ga iets anders doen. Maar de media voeden dit ook. Om overal 'als eerste' bij te willen zijn kunenn zulke filmpjes een hoop geld opbrengen en mensen weten dat ook. Dat is echt laakbaar. Ik vind dat reguliere media hier ook een rol in spelen en hier lessen uit moeten trekken.
Verder hoop ik dat hij het redt. Je kan veel van hem zeggen, maar lef heeft hij wel. Ik luisterde altijd graag naar hem.
Een hele mooie uitzending van TTL boulevard. De moeite om terug te kijken als je het niet hebt gezien.
Ik vind dit zo erg Al dat gedoe over Peter R. de Vries doet me niks, maar dit joh! Als het nu al zó is, hoe zal het dan over een paar jaar zijn? We kunnen dan toch helemaal niet meer (op deze manier) wonen in Nederland? Maar ja, waar dan wel?
Beidde doet me veel, Peter omdat het niet alleen een aanslag is op een mens, maar op ren stuk gerechtigheid en vrijheid.
De overstromingen omdat dat in de toekomst meer normaal gaat zijn, misschien in nog veel hevigere vorm. De echte zichtbare dingen van de klimaatverandering naar een wereld waarin niet meer te leven is.