iMoeder Omdat een of andere Republikeinse anti abortus pipo, zijn eigen vrouw abortus pillen had gevoerd (in haar eten verstopt).
Ik heb het gelezen. Absurd dat een man 6 maanden hiervoor krijgt en een vrouw mogelijk levenslang. Ik vond het wel heel typerend voor de gedachtegang daar en bevestigd mijn idee dat het meer gaat om het aan banden leggen van vrouwen.
iMoeder In een aantal staten wordt al gewerkt aan verbod op spiraaltjes en mag ‘plan B’ (de morning after pill) niet meer vrij verkocht worden.
Wat erg zeg! Ik voel mij hierin zo machteloos en zou iets willen doen. Dit voelt voor mij ook niet als een ver van mijn bedshow. Dit gaat om de rechten en de vrijheid van ons vrouwen.
Tegelijkertijd voelt het ook wat hypocriet. Er zijn zoveel landen, waar vrouwen minder rechten hebben dan mannen. Wat ik overigens ook veroordeel. Ik denk het idee dat dit heeft kunnen gebeuren in een zeer kort tijdsbestek in een westers land, maakt het nog schokkender. Er komt steeds meer bij, wat eerst nog onvoorstelbaar leek, is binnen een paar jaar een mogelijkheid geworden.
CrazyCatLady Maar ook los van ivf, het zijn de meest kwetsbare vrouwen die er de dupe van zijn. Degenen die niet de financiële middelen hebben om af te reizen naar een andere staat voor hulp. Maar zodra die kinderen geboren worden, in een situatie die alles behalve wenselijk is voor een kind, is er geen pro-lifer meer te vinden die wil helpen en diezelfde overheid helpt ze ook niet meer hoor.. want ze hadden maar niet zwanger moeten worden.
Hypocriet volk.
Dit vooral! Dan kijken ze met al hun schijnheilige koppen de andere kant op. Er is daar zoveel armoede. Een van de rijkste landen ter wereld, maar al het geld zit bij een paar procent van de bevolking. Gezinnen raken massaal dakloos als gevolg van medische rekeningen, die ze niet kunnen betalen. In plaats van daar wat aan doen, verplichten we toch gewoon vrouwen om nog een kind te baren waar ze financieel niet voor kunnen zorgen of zelfs met gevaar voor hun eigen gezondheid? Logisch toch?!?