Honkeytonk Ik weet niet, de huisarts ging nu niet testen omdat M het verder prima doet maar een aantal kindjes op de opvang (wel allemaal tussen 0-1,5) die 10 dus zijn naar het ziekenhuis geweest. Dus misschien dat ziekenhuis dat doet?
Voor zover ik weet kan je RS vaker krijgen. Volwassenen ook. Dus ik betwijfel een beetje of je kind dan antistoffen mee krijgt? Maar dat weet ik niet.
M is nooit ziek (laatste en enige keer was 1,5 met waterpokken) hij kreeg vrijdag 41 graden koorts helemaal ijlen. Za op covid laten testen was negatief. Toen begon het snotteren en hoesten echt zo’n diepe zware hoest. Vervolgens kreeg hij za weer hoge koorts. En nu heeft hij al wat dagen af en aan koorts en vannacht dus wederom 39 graden maar begon nu ook raar en snel te ademen en kreeg en werd benauwd/klaagt hij over. Paar dagen terug wilde hij ook slecht drinken maar nu wel weer goed. En hij is in de avond steeds suf.
Maar dokter geweest en saturatie is “goed” in elk geval boven de normale waarden en longen klinken buiten het reutelen ook goed. Dus aankijken voor nu. Hij is natuurlijk ook al net 4 dus wel wat sterker dan een ukkie. Maar wel al een week ziek dus..