@[verwijderd], eens het de rest. Jouw moeder kiest er dan zelf voor om niet te komen en besluit zelf dat een ruzie van zo lang geleden belangrijker is dan haar kleindochter. Ik vind het ook heel slecht van haar dat ze je probeert te dwingen voor haar te kiezen, terwijl jij gewoon een leuk feest voor je dochter wil. Ik zou haar dat ook gewoon zeggen als je haar voor de tijd nog spreekt, zij verkiest haar eigen wrok boven haar kleinkind, zij kiest er zelf voor om thuis te blijven. Jij kiest voor je dochter met zoveel mogelijk gasten die van haar houden.
Mijn zus heeft een soortgelijk gedoe gehad met mijn moeder. Mijn nichtje was jarig en mijn moeder en haar man waren nog niet zo lang uit elkaar. Ex wilde ook graag komen waar mijn zus een leuk idee vond voor haar dochter en zoveel familie hebben ze niet. Moeder kwam er achter dat hij ook zou komen en zus moest kiezen. Zus had het al zo geregeld dat ze elkaar niet hoefden te zien, de één smorgens en de ander smiddags. Moeder wilde er niks van weten, het was hij of zij. Uiteindelijk zijn ze beide niet geweest, zij niet omdat hij zou komen, hij niet omdat het gedoe zou veroorzaken... heel sneu voor mijn nichtje natuurlijk, maar zij heeft er zelf voor gekozen dat haar woede richting haar ex belangrijker was dan het feestje van haar kleindochter waar ze hem niet eens hoefde te zien.