Nog even een update over de wel/ niet willen komen perikelen van mijn moeder op de verjaardag van de kinderen. Nav jullie tips heb ik aangegeven dat wij het leuk zouden vinden dat ze komt, maar dat iedereen welkom is en dat ik geen mensen ga afzeggen waar zij ruzie mee heeft. Dat dit toch echt haar probleem is en ik hier mij verder niet in wil mengen. Aangegeven dat ik haar keuze hierin zal accepteren en dat ik verwacht dat zij mijn keuze hierin ook zal accepteren. Dit vond ik toch best netjes van mijzelf gezegd. Haar reactie was dat ze niet komt.
Toen gevraagd wanneer ze dit de kinderen ging vertellen? Toch maar geprobeerd naar aanleiding van een van jullie reacties. Mocht ze het niet eerlijk vertellen, kan ik het alsnog zelf toelichten bedacht ik mij later. Haar reactie was dat ik dit zelf moest doen. Mijn oudste vond het stom dat oma zoveel ruzie heeft en vindt dat ze het goed moet maken. De jongste was wel verdrietig, maar wel kunnen troosten. Ik vind dat ik alles heb gedaan wat ik kan doen. Morgen gaan we er gewoon een gezellig feest van maken!