[verwijderd] je hebt gelijk en zo ga ik het nu ook doen. Het zal mij wel weer niet in dank worden afgenomen, maar dat ben ik inmiddels ook wel gewend. Jammer dan. Ze is ervan overtuigd dat hij komt om haar dwars te zitten. Echt onzin. Ik heb wel goed contact met iedereen en ben afgelopen weekend nog op een feestje bij hen thuis geweest. Ik ga het mijn beide kinderen eerlijk uitleggen. Met name de oudste zal even heel erg verdrietig zijn, maar wij zullen haar dan maar troosten. Mijn oom en tante komen samen met twee andere familieleden (het is 200km rijden) en het voorstel van mijn moeder was dat ik hun 2-en afzei met een smoes en de ander 2 wel liet komen. Serieus? Hoe dan?
Toch6 opsplitsen is lastig vanwege de reisafstand voor iedereen. Mijn moeder woont ook op 200km afstand en heel eerlijk gezegd heb ik daar ook geen zin in. Het feest begint in de middag en duurt vaak tot laat. Er komen 40 a 50 mensen en ik wil de ochtend echt gebruiken voor de voorbereidingen en mijn eigen rust. Ze vreet nogal energie in het contact. Daarnaast helpen mijn vader en zijn vrouw ons die ochtend mee. Ik weet bijna zeker dat mijn moeder ook niet samen met mijn vader in een ruimte wil zijn. Als ze het wel doet, is de sfeer nogal ijzig 😬. Doordat er verder dan nog geen mensen zijn, wordt het dan heel ongemakkelijk en moet ik continue opletten dat ze elkaar niet in de haren vliegen. Het zijn beiden echt kinderen 🙄.
We hebben een grote tuin en als ze wil kan mijn moeder echt mijlenver bij mijn oom uit de buurt gaan zitten. Schijnbaar is dat ook niet voldoende. Het lijkt wel een soort test van haar kant voor wie ik kies?!? Ze is trouwens boos vanwege een incident van 16 jaar geleden....