Slaap ik eindelijk snel in, wordt de jongste wakker als het buiten keihard begint te regenen en waaien. De regen werd keihard tegen haar rolluik geslagen dus ik snap wel dat ze het even eng vond. Gelukkig was ze snel getroost, maar toen kwam ik erachter dat het toch flink warm was op de slaapkamer en kon ik daar weer niet van slapen...

Ik heb knallende koppijn 🙁 . Al pcm genomen hopelijk werkt het snel.

Waarom kunnen jullie niet zachter spelen? Kind ligt heerlijk te slapen. Kinderen van de buren zijn buiten en gillen en schreeuwen alles bij elkaar. Elke keer schrikt hij nu wakker 😬

• [verwijderd]

Ik ben het topic kwijt waar het over to good to go gaat. Weet iemand welk topic dit ook alweer was?

• [verwijderd]

[verwijderd]
    Het dit moet je echt eens proberen topic.
    Heb je getagd.

• [verwijderd]

Ik werd net door een millennial met u aangesproken.. echt rot op hoor. Zo oud ben ik nog niet. 😢

[verwijderd] echt? Ik heb geleerd dat je vreemden altijd met u aanspreekt. Ik noem vreemden die jonger zijn dan ik ook u.
      En misschien leek die persoon wel ouder dan hij/zij was en is het dus eigenlijk een jonger kind dat je u noemt.
      Maar mss ben ik er makkelijker in omdat ik er altijd al ouder uit zie en ik op mn werk de hele dag met u aangesproken word 🤔

• [verwijderd]

iMoeder Net of ze dat niet meer meekrijgen thuis.

Dat is het vaak ook wel hoor.
        Ik moet zeggen dat het met mijn stagiaires wel meevalt, msar als ik zo eens bij de 4 jarigen kijk. Weinig kids om me heen die geleerd worden om u te zeggen.
        Overigens zijn wij er net mee begonnen om het aan te leren.

[verwijderd] Ik vind het naar (oudere) collega’s nog een twijfelgeval. Maar sommigen moet ik gewoon corrigeren dat ze klanten met u moeten aanspreken! Vind dat toch bijzonder hoor.

• [verwijderd]

Ik vind de u/jij discussie altijd best lastig.
            Waar het vroeger, toen ik klein was, heel normaal om u te zeggen. Nu merk ik dat mensen heel verontwaardigd kunnen zijn wanneer ze met u aangesproken worden. Of juist geïrriteerd wanneer ze niet met u worden aangesproken. Waardoor ik het soms niet weet hoe ik iemand moet aanspreken....🤔

iMoeder Net of ze dat niet meer meekrijgen thuis.

Hier krijgen de kinderen het idd niet vanuit huis mee. In my defense, wij spreken vooral dialect en daar komt u niet in voor. Wij zeggen tegen iedereen jij/ je. Als ik ergens kom waar gewoon Nederlands gesproken wordt zeg ik trouwens wel meestal u, soms vergeet ik het wel maar dat komt dus omdat we het hier gewoon niet kennen en dus niet gebruiken.

iMoeder Ooh je bedoelde tegen klanten! Ik dacht dat stagiaires tegen jou 'u' zouden moeten zetten, dat zou ik zelf heel gek vinden (heb nog nooit stagiaires gehad). Maar goed, ik werk op een lekker linkse universiteit, hier is het zelfs beleid om studenten met 'je' aan te spreken...

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

iMoeder , Hooyo-shimbir, [verwijderd] Pimpelmeesje

Ik gebruik u alleen tegen oudere mensen die ik niet ken. Ook mijn eigen opa en oma sprak ik aan met je.

Beleefd zijn kan op andere manieren dan het gebruiken van u vind ik. Ik leer mijn dochters om altijd te bedanken en asjeblieft te gebruiken. Ik vind het zelf geen probleem als iemand jonger dan ik mij met je aanspreekt. Ik heb bijvoorbeeld liever een kassière die me met je aanspreekt maar me wel aankijkt en asjeblieft en dank je wel gebruikt, dan een die u gebruikt maar verder je niet aankijkt ed.

[verwijderd] helemaal mee eens. Ik gebruik vrijwel nooit u. Ja tegen echt heel oude mensen. Ik wil zelf ook niet met u aangesproken worden. Ik zeg tegen mn oma u maar mijn kinderen tegen mijn ouders niet. Past ook niet bij de manier waarop ze met elkaar omgaan vind ik.

[verwijderd] dat zei ik ook in een discussie met ma omdat de kinderen geen u tegen ons zeggen. Ik heb liever "wil je alsjeblieft drinken voor me inschenken?" dan "u moet me drinken geven". U is niet per definitie gelijk ook netjes, dat ligt ook aan hoe ze de rest zeggen en hoe de houding is.
              Al leren we ze wel tegen de opa's en oma's u te zeggen 😉