Hoe is het met. Deel 2
Zonnebloem Was het toch longontsteking uiteindelijk? Fijn dat het nu de goede kant op gaat, hopelijk lukt het om voorlopig nog even rustig aan te doen.
Femkes Wat verdrietig zeg
Zonnebloem Hè gelukkig. Wat duurt dat lang zeg.
Honkeytonk Paar gesprekken gehad bij de relatiecoach. Zij is nu in opleiding tot relatietherapeut en het stel wat zij daarvoor 'gebruikte' is uit elkaar, dus ze heeft gevraagd of wij haar feedback willen geven voor haar opleiding. In ruil voor gratis therapie. Nou, dat komt wel goed uit, want het is erg duur en we kunnen dan maar 1x per maand. Er zit dus nu nog geen schot in. Ik vind het wel prettig dat er dan iemand met je meekijkt hoor. Als onafhankelijk iemand. Ik merk wel besef bij vriend dat hoe hij dingen aangepakt heeft, niet goed is. Maar ook hoe hij dus niet communiceert. Dat is wel een eyeopener voor hem gelukkig. En het inzicht geven in mijn denkwijze, en dat ik hem op bepaalde punten al tegemoet kom, dat ziet hij dan niet in. Hij heeft vaak migraine en dat heeft enorm effect op zijn humeur. Maar daar kan ik ook niks aan doen. Alles wat ik zeg is dat een kathalysator (ik weet even niet hoe je dat schrijft), dus ik loop dan op eieren. Om het minste of geringste wordt hij boos. Dat is natuurlijk ook niet normaal als dat een paar keer week is. En ook al kan hij daar niks aan doen, wij, dafne en ik, zitten er wel mee. Gelukkig gaat hij volgende week beginnen met een nieuw medicijn. We hopen wel dat dat wat doet.
Er is wel weinig affectiviteit nog. We hebben echt al heel lang geen gemeenschap gehad. Enerzijds omdat ik de sfeer in huis nou niet bepaald leuk vond. Maar hij zocht ook geen toenadering meer. En het doet bij mij gewoon pijn. Ook al eens voor naar een gynaecoloog geweest, maar ik ga binnenkort een second opinion ergens anders aanvragen. Want de lust vergaat je gewoon, als het pijn doet al jaren.
Dus tja, nog wel wat werk aan de winkel.
Liekje81 gelukkig is het begin van inzicht aanwezig. En er is nog genoeg om aan te werken, als ik het zo lees, maar hopelijk komen jullie er uit samen. Wat 'er uit' uiteindelijk ook in mag houden, ik gun jullie een goede basis qua communicatie en openheid naar elkaar. Sterkte, het is nog een weg om te gaan. Maar dat eerste kleine stapje is er
Rietjesbeker lief van je!
- Bijgewerkt
Liekje81 Ik merk wel besef bij vriend dat hoe hij dingen aangepakt heeft, niet goed is. Maar ook hoe hij dus niet communiceert. Dat is wel een eyeopener voor hem gelukkig.
Fijn dat er wat dit betreft wel iets gebeurt bij hem.
Liekje81 Hij heeft vaak migraine en dat heeft enorm effect op zijn humeur.
Dat kan ik me voorstellen….. maar ook dat jullie daar mee zitten en om hem heen laveren op die momenten, dat is niet makkelijk en fijn voor de sfeer in huis…
Liekje81 We hebben echt al heel lang geen gemeenschap gehad. Enerzijds omdat ik de sfeer in huis nou niet bepaald leuk vond. Maar hij zocht ook geen toenadering meer.
Als er hier spanningen, of een vervelende sfeer zouden zijn zou ik me daar ook echt niet toe kunnen zetten.
Liekje81 En het doet bij mij gewoon pijn.
Dat is naar! Logisch dat je er dan geen zin in hebt…. In combinatie met een rottige sfeer ga je ook niet echt op zoek naar alternatieven (andere manieren om fijn intiem te zijn) samen…
Liekje81 wat een knappe start van jullie. En werk aan de winkel, maar Ik denk ook al grote stappen gezet.
Zonnebloem fijn dat je weer begint op te knappen. Er gaat ook een stevige groep rond. Collegas zijn allemaal zeker 2 weken uit de running als ze ziek worden.
@Zonnebloem inmiddels weer beter?
Bloem nee helaas nog steeds niet, soms heb ik het gevoel bijna flauw te vallen nadat ik bijvoorbeeld gefietst heb (5 minuten) en waarschijnlijk heb ik iets van een holte ontsteking(?) als dat over een week nog zo is ga ik eens de huisarts bellen, dan zit ik namelijk al op week 3.
Zonnebloem mijn hemel, dit duurt wel enorm lang zeg.
Zonnebloem niet om je te ontmoedigen, maar deze griep kan echt heel lang duren. Bij mij ging het ook van mijn longen naar mijn holtes met van die fijne steken in mijn hoofd. Ik hoorde van mijn buurvrouw (ze is huisartsassistente) dat ze op dit moment continue mensen in de praktijk krijgen met al meer dan 5 a 6 weken klachten. Ik had zelf trouwens niet 6 weken elke dag dezelfde mate van klachten, maar het was de laatste weken heel wisselend. Ik had op een gegeven moment ook iets betere dagen, maar dan een dag later bijv wel weer koorts. Het is echt een heel raar verloop en ik vind het echt een rotgriep.
Als het lukt, doe vooral heel rustig aan en hopelijk ben je er wel heel snel vanaf. Beterschap
- Bijgewerkt
Bloem ik verbaas mij echt over de duur en het verloop van deze griep. Al heb ik geen koorts meer sinds ik denk 4 dagen.
Trees normaal als de koorts weg is krabbel je wel weer -langzaam- op, maar bij deze griep lijk je te blijven hangen in die uitputtende vermoeidheid plus inderdaad steken in je hoofd vanwege holtes die vol zitten en het blijven hoesten. En jij hebt er ook nog telkens koorts bij, op een gegeven moment is je lichaam op. Ik ben ook gewoon 3,5 kilo afgevallen.
De afgelopen 2 weken heb ik elke dag kunnen uitslapen tot 10/11 uur, mijn man heeft alle ochtenden op zich genomen maar moet nu ook weer aan het werk. Dus rusten kan iets minder maar wat was ik blij dat hij alles oppakte terwijl hij ook ziek was/is.
Buren hebben voor ons gekookt en de kinderen naar school gebracht. We waren echt onwijs ziek. Volgens omwonende was ik een wandelend lijk.
Het huis is één grote zooi, maar we kunnen niet anders dan elk moment dat er rust is onze rust pakken. 6 weken klachten is wel verschrikkelijk lang hoor hopelijk duurt het hier wat korter en ben jij ook snel weer beter.
- Bijgewerkt
Sevenof9 mijn man heeft bijna twee maanden gehoest, maar het werd inderdaad wel minder. Bij mij was het de laatste weken gelukkig enkel als ik lag. Ik heb gewoon een berg kussens onder het hoofdeinde van mijn matras gestopt en dat hielp wel.
Zonnebloem normaal als de koorts weg is krabbel je wel weer -langzaam- op, maar bij deze griep lijk je te blijven hangen in die uitputtende vermoeidheid
Dit inderdaad en ik werd daar zo chagrijnig van. Je wilt van alles, maar dat lukt niet. Wat fijn dat je man zoveel heeft kunnen overnemen. De meiden hebben hier best veel gedaan en dat was ook wel heel fijn.
Even afkloppen, maar ik heb sinds twee dagen het idee dat mijn energie weer terugkomt. Mijn been is plotseling ook weer veel minder spastisch (ik maakte mij daar best wel wat zorgen over) en dit is voor mij wel een duidelijk teken dat het nu de goede kant op gaat. Ik ben inmiddels wel bijna 7 weken verder. Op deze manier met zo lange nasleep ken ik ook niet.