[verwijderd] Dat was ik ook altijd. Ik heb nog steeds moeite met ontspannen. Een groot deel van mijn therapie ging over leren ontspannen. Na heel veel dingen te hebben uitgeprobeerd, ben ik zelf weer gaan gamen. Dat was niet helemaal wat m’n therapeut voor ogen had, maar denk dat je vooral moet doen wat voor jou zelf werkt.
[verwijderd] ik heb ADD inderdaad. Ik heb medicatie geslikt maar sinds mijn emigratie niet meer. Ik moet mij hier opnieuw laten diagnostiseren om medicatie te kunnen krijgen.
Maar ook wil ik eigenlijk geen medicatie. Ik heb heel veel last van de bijwerkingen. Ik val ook teveel af. Ik zit al ondergewicht en eet al heel slecht.
ik wil meer gaan zoeken in de homeopathie. Visolie (omega 3) en zo. Daar moet ik me nog in verdiepen.
Weet jij daar iets vanaf?
Medicatie is natuurlijk een keuze, maar misschien dat je dat toch een kans moet geven. Er zijn nou eenmaal heel veel soorten ondertussen, en soms kan het even zoeken zijn. Maar het zorgt er wel voor dat je stukken minder energie overal aan kwijt bent. Gewoon de normale dingen doen kost een ADD brein soms wel 100 tot 200 keer de inspanning tov een normaal brein.
Qua dingen die helpen die geen medicatie zijn. Ik slik zelf al jaren (sinds burn-out) L-Tyrosine in een hoge dosering. Dat helpt me heel erg. Daarnaast vit B complex, vit D3, omega 3 en Magnesium. Die laatste drie in de avond. Dit samen als combo helpt mij genoeg momenteel. Toendertijd ook nog 5-HTP bij genomen. Hielp ook heel goed, vooral voor het slapen.