Dag 1. Dit jurkje kocht ik in de zomer van 2019. Het is een twijfelgeval en daarom heb ik hem in deze 10 dagen gezet. Kijken hoe ik er na afloop over denk.
De stof is lekker luchtig en hij zit heerlijk, maar de kleur en het motief vind ik 'meh'. Ik vind de lengte ook niet zo.

Wat ik me dan toch wel afvraag he.. als je 10 kledingstukken hebt voor 10 dagen.. was je dan alles met de hand? Of met een lege machine? of gewoon niet?

Ik kan shirts / jurkjes / leggings max 1 dag aan, broeken en rokjes wel vaak 2 dagen, mits ik niet naar de bouw ga of de kinderen niet buitenspelen als ik thuis ben (bv do en vrij werk ik de hele dag, dan red ik het wel, 2 dagen met 1 broek/rok).

Nescio ik vind het patroon wel leuk, maar de kleur lastig, is moeilijk te beoordelen zonder gezicht! vind dat je de vorm en lengte heel goed kan hebben!

Mijn 10x 10

Ik heb de blauwe jurk afgelopen vrijdag gedragen, die doe ik morgen weer aan.
        De jurk met rode print en spijkerjas op zaterdag, maandag en dinsdag.
        De jurk met bladerprint met een riem gister en vandaag. Van het weekend denk ik een witte broek met streeptop en spijkerjasje.
        Dan zit ik op 6 items.
        Afgelopen zondag gekanot en sportkleding gedragen. Telt dat ook mee met 10?

June mooie kleding! Ik vind die bovenste jurk en de tweede geweldig. Waar is de 2e van?
          Edit: gevonden 😁

Sportkleding telt niet mee, net zoals bandana's, riemen, sieraden, sokken, ondergoed...

• June hebben hierop gereageerd.

Honkeytonk ik hoef niet vaak te wassen. Topjes e.d. verwissel ik dagelijks, maar broeken en jurken veel minder vaak. De meeste broeken bijna nooit... of er moet echt een vlek op zitten of ik moet er in gezweet hebben.

Nu zal ik zien, ik heb een soort 'schema' waarin ik een bepaald bovenstuk nooit 2 dagen na elkaar aan doe, zodat het 1 in de was kan. Met de kinderen en man erbij heb ik bijna dagelijks wel een volle trommel.

Honkeytonk bedankt 😁 ik heb lichtbruin haar, op zich slaat de kleur niet dood maar ik vind hem toch wel erg snoeperig ofzo.

Honkeytonk Ik draag een broek gerust 5 dagen hoor, geen enkel probleem :p shirt soms ook wel 3. Als het nog fris ruikt en er zitten geen vlekken op draag ik het gewoon. Ik werk ook thuis en als ik de hele dag achter een laptop zit ga ik niet echt stinken. Als ik in de tuin ga werken of ga wandelen en ik weet dat er modder op mijn broek gaat komen dan draag ik soms gewoon oude kleren.

Sevenof9

Nescio

heerlijk zeg. Mijn broeken hebben snel vlekken, ik ben onhandig en de kinderen ook, maar het kruis gaat na 2 dagen aan ook wel gewoon ruiken.
                En shirts wissel ik het liefste halverwege dag maar heb nu een deo waarbij ik het vaak wel 9-10 uur aan kan voor een shirt gaat ruiken. Als ik naar werk fiets, kleed ik me ook om op werk. En dan thuis weer. Heb dan weer niet dagelijks een volle trommel, 4 broeken, 4 shirts , meestal was ik 1 trommel in het weekend met kleding en 2 trommels met handdoeken, ondergoed en beddengoed.

Eigenlijk wissel ik het liefste mijn hele outfit halfverwege de dag. ik vind het na een uur al stinken. Maar ben wel extreem gevoelig voor geuren. Mijn man/vrienden/ouders ruiken nooit wat. Dus daarom doe ik het niet.

Als ik nu veel jurkjes draag lukt het wel met 10x10 haha. anders wordt het wel krap hier toch. maar buiten zwangerschap om heb ik nauwelijks jurkjes. misschien daar eens naar kijken. Als ik er 7 heb en 3 vesten, kom ik wel de week door. Alleen op mijn werk kan ik geen jurkjes dragen.. maar dat tel ik dan maar als werkkleding, Maar 3 shirts en dan de broeken als werk zetten? en voor het fietsen sportkleding.

voelt dan wel als valsspelen haha, want dan heb ik 3 sets sportkleding, 3 werksets (dat is dan al 6 stuks) en dan nog de 10 stuks voor de challenge. misschien moet ik de werkdagen dan gewoon skippen uit de challenge. En 10 dagen - werkdagen doen.

Kan het nu wel goed testen natuurlijk, heb nu wel jurkjes liggen.

ik draag trouwens ook altijd een korte legging onder een jurkje, tegen schurende bovenbenen. Telt dat dan mee?

Nescio ik van vorig jaar. Zulke fijne jurken. Die met de rode print hebben de meisjes ook 😊

Honkeytonk Haha ik ben ook onhandig hoor, maar als ik een vlek heb poets ik die er vaak gewoon met een doekje weer af, ga dan niet gelijk die hele broek wassen. Ik heb geen idee of die leggings meetellen, het is ook maar een challenge die iemand bedacht heeft. Maak je eigen regels zou ik zeggen πŸ™‚ Ik denk dat het doel vooral is om bewustwording te creΓ«ren over hoeveel je daadwerkelijk nodig hebt en dat het ook mogelijk is om minder kleding te hebben dan de meeste mensen hebben, en ook om creatief te zijn met combinaties. Maar dit doel kun je op meerdere manieren bereiken natuurlijk. Ik zou sportkleding niet meetellen. Op die voorbeeld foto die @Nescio plaatste staat ook geen sportkleding voor zover ik weet.

Honkeytonk sportkleding en ondergoed (dus leggings ook, behalve als je die echt als broek zou dragen) tellen niet mee en zoals Sevenof9 al aangaf mag je zeker flexibel zijn. Als je schoenen niet mee wil tellen, ook prima. Werken 4 tops niet vanwege te weinig, doe je er nog 1 bij. Het gaat inderdaad om de bewustwording en om opnieuw van je kleding te genieten, door (verrassende) combinaties uit te proberen. Het streven is om 10 dagen 'een andere combinatie' aan te hebben, maar dat gaat mij ook niet lukken. Het jurkje wat ik vandaag aan heb, ga ik nog een dag dragen maar dan met het andere paar schoenen 😁

Ik werk verder alleen maar thuis achter de computer en voor tuinieren en/of sporten draag ik andere kleding, vandaar dat ik er lang mee kan doen πŸ™‚

Ben benieuwd naar je outfits!

Wat bij mij goed werkt is kleding 1 of 2 dagen aan doen en dan weghangen. Ik heb standaard 4/5 hangers met verschillende sets op de badkamer hangen. En daar wissel ik dan mee af. Zo kan je ook veel dagen er mee vooruit.

Item 1, 2 en 3!
                        Shirt, tregging en schoenen. Geschikt voor werk maar ook wel voor privΓ©.

Dan heb ik als 4 & 5 2 jurkjes

En dan nog 1 broek en 4 shirts.

Kijken of het lukt de komende 10 dagen hiermee πŸ™ˆ.

Dag 3. Zelfde broek als gisteren maar nu met zwart hemdje. Ik word hier nog niet echt creatief van. Ik wilde een hemdje aan en ik heb er twee: een rode en een zwarte. Omdat ik rood met groen (van de broek) alleen met kerst draag werd het zwart. Dat is dus kledingstuk nr 4.
                          Het lijkt alsof ik een zweetdruppel heb maar dat is water. Verder draag ik geen bh (krijg ik daar extra minimalistische credits voor?) want ik haat bh's. Ik heb ook mijn oksels niet geschoren, maar wel extra mijn best gedaan door een paar borstharen te epileren. 😎πŸ’ͺ

Ik hoef niet te werken vandaag πŸ₯³

Dag 2, kledingstuk 2 en 3. Ik vind de rok heel comfortabel, maar hij is wat te wijd geworden bij mijn middel waardoor hij altijd zakt... hij moet de komende dagen nog meer gedragen worden dus misschien dat ik hem omwissel.