iMoeder en daarom nooit wat weg doe omdat ik dat dan zonde vind en ‘je weet maar nooit’.
Ik heb de eerste keer opruimen de regel gemaakt , (een beetje per seizoen dan) , heb ik het afgelopen seizoen aan gehad? Nee dan geef ik het weg, ja dan bewaar ik het. Dan heb je al een schifting in de kleding van 'je weet maar nooit'. Dat heb ik echt heel zwart / wit en rigoureus gedaan.
Verder loop ik wel tegen hetzelfde aan als jij, de verveling om vaak hetzelfde te dragen. Ik wissel m'n outfits dus wel regelmatig. Jasje eruit, ander jasje erin. Ik wissel bv met vriendinnen met dezelfde maat (dat is soms wel makkelijker met afscheid nemen 🙈). Maar in principe heb ik als stel regel, iets erin is iets eruit. Behalve als je echt een basic item mist. Maar denk dat ik ondertussen zo ver ben dat ik dat niet meer heb. (Al vind ik dat vaak van wel maar goed ik probeer me in te houden, en dan een volledig seizoen te tellen hoe vaak ik het echt mis.).
Edit: en ik koop / ruil dus alles wel. Ik koop bijna nooit wat nieuws. Vinted, tweedehandskleding winkel en vriendinnen (die er ook zo in staan). Gewoon om de fast fashion te vermijden. Ik heb laatst wel een broek en 2 truien gekocht nieuw omdat ik tijdens en vlak na de IVF behandelingen niks paste en me vreselijk kut voelde. Maar die bewaar ik. Dat is m'n IVF kleding zeg maar 🙈.