Dat een kennis van mij blijkbaar precies bij houdt wat en wanneer je een verjaardagscadeautje geeft. En uiteraard ook wat het dan ongeveer gekost heeft. Ik schijn een lijst beloofd te hebben voor de verjaardag van haar man (ja, jaaaaaaren geleden inmiddels, dus allang vergeten) en die hebben ze toen niet gekregen. Dus nu kreeg ik ook geen cadeautje voor mijn verjaardag. Heb gezegd dat ik cadeautjes geven per direct maar heb afgeschaf en wanneer zij het boxkleed eens afmaakt dat ze mij beloofd had toen ik zwanger was (inmiddels is dat ook 10 jaar geleden en ligt het halfafgemaakte boxkleed te verstoffen)....Kom zeg!!
en ja, ik wist al dat ze gierig was, dat ze zelfs haar kinderen tot letterlijk op de stuiver terug laat betalen als deze 50 cent hebben geleend, dat ze ooit eens 30 cent wilde hebben voor een pakje vloei terwijl ik de weken ervoor haar meerdere malen naar het ziekenhuis heb gereden en daar geen geld voor wilde hebben....
Ik verdenk haar van stiekem een schriftje bij te houden en er alles in te schrijven: het cadeautje dat ik van Jan heb gekregen koste 3,95 dus bij zijn verjaardag koop ik iets voor 2,50, zodat ik zelf 1,45 winst maak op mijn cadeautje.....Bah!