Liekje81 oei dat is wel heel snel... mijn dochter ging met ongeveer een punt per jaar achteruit en krijgt nu sinds een jaar druppels om de achteruitgang te remmen en dat werkt!

De achteruitgang remmen is nodig omdat er uit onderzoek is gebleken dat mensen boven de 40 met een sterkte van meer dan -6 een grotere kans hebben op oogziektes.
Ik heb -7,5 en -8,0 dus de kans dat mijn dochter die kant op zou gaan is groot, mijn vader en broer hebben ook slechte ogen.
Ze heeft nu -3,5 en -3,75
ben je met je dochter bij de oogarts/ortoptist?

Hoe roze/paarsig mijn roségoud blond haarverf is uitgevallen vandaag 🤣🤣

ach, t is wel feestelijk 😇

Liekje81 en [verwijderd] , jullie kunnen inderdaad serieus goed onderhandelen als GZ-er en bijna overal terecht 😉 Bij ons blijven we een chronisch tekort houden aan GZ-ers en er worden zelfs bonussen gegeven als je er iemand aandraagt.

Jute heb ik ook eens gehad, overgeven en flauwvallen, broxil heet die zooi geloof ik.
      Ik wens het die assistente ook toe, dan zal ze wel anders piepen!

1986Lynn klopt, sorry 😁 Ik werk als behandelaar (CGW-er) in de curatieve verslavingszorg (polikliniek).

• [verwijderd]

1986Lynn wat gaaf! Dat is toch net nieuw? De nieuwe concurrent van psytrec. Volgens mij is iets heel anders dan wat je nu doet?

• [verwijderd]

Angel1980 is er inmiddels ook niet een tekort aan jouw functie? Het is inderdaad vrij bizar. Ik ben 1 november als zzp-er begonnen zonder website of linked-in profiel en ik word zo vaak benaderd via via 😳. Nu weet ik ook wel dat ze niet perse mij willen hebben, maar mijn big registratie. Toch is het leuk!

@[verwijderd] - jezelf niet tekort doen he 🙂
          Ja, is zeker wel anders, maar was binnen de doelgroep waar ik werkte al wel bezig met hechting en trauma, etc.
          Het is inderdaad net nieuw geopend en zit hier in de buurt in een oud klooster.

@Angel1980 - verslavingszorg ook een interessante sector. Begreep dat er bij mijn nieuwe werk ook een samenwerking is met Tactus.

[verwijderd] het is een bizarre tijd.. En ja, heel fijn dat je in een positie zit waarbij je zo gewild bent! Valkuil is inderdaad wel dat er niet meer gekeken wordt naar de competities, maar naar de BIG-registratie. En ook de GZ opleiding, soms voelt het wel als een soort van uitverkoop waar alle psychologen op af rennen. Veel collega's verliezen zichzelf in de verwachting van onze werkgever. Ze vinden namelijk dat iedereen moet solliciteren en ze hebben letterlijk 12 plekken binnen de organisatie gecreëerd. De lat ligt hoog. Dus als je besluit om maar 'gewoon' basis psycholoog te blijven, dan vertalen zij dat als een gebrek aan ambitie. De wereld in de zorg is in de afgelopen 17 jaar in ieder geval ontzettend veranderd..

Pilea Hoe komt het dat ze samen tegelijk zijn overleden dan? Waren ze allebei tegelijk ziek?

• Pilea hebben hierop gereageerd.

ik heb mezelf verbaasd over het feit dat mijn kinderen allebei zo vreselijk kunnen huilen/ zeuren en dat ik daar bij bijna in huilen uitbarst.

• [verwijderd]

JaGeThGeEd hier heb ik me ook over verbaast vandaag. Dat mijn lieve schattige prinsesje kan veranderen in een zeurende, schreeuwende, commanderende heks als ze ziek is. Wauw, kon haar vandaag wel achter het behang plakken!

Huggybird ja idd bij oogarts en ortoptist. Vriend is 40 en heeft -9. Haha. Wist dat niet van die verhoogde kans. Maar ja, doen we bij hem niks meer aan. Over 3 maanden moeten we weer terug, als ze net op school zit.

Liekje81 ik ben bijna 44 dus ook een hopeloos geval😂
                  voor mijn dochter nog op tijd want ik geloof dat het na je 12 de niet meer te remmen is, ze is nu 10,5 en moet nog zeker anderhalf jaar druppelen.
                  We zijn door de opticien doorgestuurd gelukkig, zij vond het nodig en heeft een brief voor de huisarts gemaakt met daarin het dringende verzoek voor een snelle verwijzing. Haar collega vond het maar onzin en nog niet nodig.😱 de ortoptist vond het wel heel erg nodig en ons aan de late kant.

• [verwijderd]

Huggybird nooit geweten! Ik heb zelf -8 aan beide ogen (en ga nog steeds jaarlijks achteruit) en heb afgelopen zomer een ontsteking in mijn oogbol gehad. Dat komt niet van buitenaf zoals een gewone oogontsteking. Heb er ruim 8 weken pretnison druppels voor moeten gebruiken en er hebben wel 4 oogartsen per afspraak mijn oog gecontroleerd wekelijks omdat het een zeldzame oogziekte blijkt te zijn.

Mijn zoon heeft nu -1,5 gaat elk jaar tot nu toe een half of kwart achteruit. Nooit gehoord over die druppels, weet je hoe dat heet? Ik moet in januari weer met hem naar de ortoptist dan ga ik dat eens bespreken.