Waar heb jij je over verbaasd vandaag? 🔒
Dat het vriendinnetje van mijn dochter 8 jaar is geen zwemdiploma heeft of op zwemles zit.
[verwijderd]
Ik probeer een afspraak te maken..
Ik: 18:15 bij de sporthal.
Hij: maar waar dan?
Ik: nou gewoon bij de ingang van de sporthal
Hij: maar hoe laat dan?
Ik: nog steeds 18:15
Hij: ja laat maar ik zoek het zelf wel uit.
Sneeuwvlok dat is wel heel vreemd! En gevaarlijk in een land met zoveel water!
[verwijderd]
Sneeuwvlok mijn kind van 8 heeft ook nog geen diploma. Hij heeft wel een soort van les: spelletjes spelen in het water. Al 2 jaar bezig om watervrij te worden.
[verwijderd]
[verwijderd] Maar dan ben jij er dus wel mee bezig! Dat vriendinnetje dus helemaal niet. Vind ik wel een verschil.
[verwijderd] mijn dochter is 7 en heeft ook nog geen diploma maar zit wel op zwemles.
De ene doet er langer over of start later maar met 8 nog niet begonnen zijn verbaasd me.
En dan vooral omdat ik het gevaarlijk vind.
Ze heeft nu bij ons in bad gespeeld en ik ging er vanuit dat ze wel een diploma had (dat ze geen les had wist ik)
Als mijn kind ergens gaat spelen waar een bad/water is vertel ik wel altijd dat zij nog geen diploma heeft. Nu kwam het terloops ter sprake dat het meisje vertelde dat ze niet kan zwemmen.
Ik vond het nu een hele verantwoordelijkheid om op 3 kinderen (m’n jongste ook) te letten met water.
[verwijderd]
Sneeuwvlok hier zijn ze ook pas heel laat begonnen, de wachtlijsten zijn gigantisch bij ons, en dat moet je maar net weten. Als je op 5/6 jarige leeftijd gaat inschrijven ben je eigenlijk al 2 a 3 jaar te laat. Bij ons is er ook nog wat miscommunicatie geweest waardoor we 4 jaar op de wachtlijst gestaan hebben. Maar ik schat dat ruim 1/3 van de kinderen hier die starten ouder zijn dan 8 jaar.
Er zijn overigens wel alternatieve zwemverenigingen met een kortere wachtlijst, maar dan betaal je wel 3 keer zo veel.
[verwijderd] dat is bij haar niet de reden. Wat de reden wel is weet ik niet precies.
Ze zegt dat ze wel op zwemles zat maar het niet leuk vond.
Maar zeg je dat er dan ook niet bij als je kind ergens gaat zwemmen/spelen waar water is?
[verwijderd]
Sneeuwvlok ik geef het zelf wel aan dat ze geen diploma hebben als ze bij iemand in de tuin gaan zwemmen, en hoe vervelend ook, kinderfeestjes in het zwembad mogen ze van mij niet.
Het niet leuk vinden vind ik een belachelijke reden, maar ik vraag me dan ook wel meteen af of dat de waarheid is.. Misschien dat ze moest stoppen wegens financiële problemen? Als dat niet het geval is vind ik het inderdaad wel erg onverantwoordelijk!
[verwijderd]
Onze oudste van 10 gaat morgen zijn A diploma halen...
We waren erg laat om verschillende redenen en omstandigheden maar onze middelste (6) is inmiddels ook begonnen, dus een stuk vroeger.
Ik had het er laatst met een vriendin over, of tenminste het kwam tersprake en geen zin in ruzie dus ben er niet te diep op in gegaan.
Ik gaf aan te hebben gekeken voor zwemles, vrowg of zij het al wist. en wil graag dat hij volgend jaar na de zomervakantie begint (hij is dan 5,5)
Zij gaf aan zwemles niet belangrijk te vinden. Ze zou zelf wel wat met hem oefenen en ziet geen belang in een diploma.
[verwijderd]
Sweetl sorry, wat?
Die is niet helemaal goed hoor.. sorry dat ik het zeg...
Ik laat kleuterdochter ook met 5,5 starten. Ze is zo'n minimeisje dst ik het nu nog niet zie gebeuren. Maar ze moet wel abc, net als de oudste 2. Die begonnen ook pas met 6,5 en 5 (tegelijk)
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Sweetl Dat kan wel, maar dat vereist meer inspanning dan "zelf wel wat met hem oefenen." Ik heb zelf ook van mijn vader leren zwemmen en later pas mijn diploma's gehaald met schoolzwemmen. Mijn ouders hadden geen geld voor zwemles. Maar mijn vader ging dus op de camping dagelijks baantjes met mij zwemmen en aan het eind van de vakantie kon ik het. Ik mocht ook echt pas spelen als ik mijn baantjes af had. En dan na de valantie iedere zaterdagochtend naar het zwembad om te oefenen, waarbij ik dus weer 20 baantjes moest zwemmen voor ik mocht spelen. Dit om het niet te verleren, te oefenen en conditie op te bouwen. Ik sprong al van de hoge duikplank voor ik ooit mijn A diploma haalde, terwijl er leeftijdsgenoten met diploma waren die dat niet durfden. Dus het is niet onmogelijk, maar dan moet je er ook echt met je kind voor gaan trainen.