LilyMilie weken niets kan en dus intensieve zorg nodig heeft op alle fronten
Maar dan valt het gewoonweg niet meer onder mantelzorg. Dat vind ik ook he, als iemand intensieve zorg nodig heeft, hoort hij of zij niet thuis. Zelfs voor thuiszorg vind ik dat teveel. Ik had juist het gevoel dat er teveel geld gaat naar de dingen die je wel zelf kan regelen.
Ik ken zelf weinig mensen die even de hond uitlaten of een bord eten brengen of even wc/badkamer/keuken een keer poetsen of stofzuigen, praatje maken. Dus daar was mijn reactie op gebaseerd. Ik ben blij te lezen dat dit bij veel mensen anders gaat!
Bij mn schoonoma ging het bv zoals ik vind dat het hoort te gaan. De kinderen zorgde voor eten, drinken, koken, boodschappen, normaal huishoudelijk werk. Thuiszorg kwam 2x per dag helpen met wat medische zaken. Die heeft gelukkig thuis gewoond tot ze 90 was en toen brak ze haar heup en is ze overleden. Niemand werd overbelast, dat is hoe zorg thuis hoort te zijn.
Iemand die volledig afhankelijk is van zorg 24/7, hoort niet thuis. Of demkinderdn moeten bewust kiezen het zelf te willen doen bv, maar dan nog.
Dat dat nu gebeurd is en nog veel meer gaat gebeuren gezien de vergrijzing is schrijnend.
Maar ik had het niet duidelijk genoeg uitgelegd denk ik.