Hopsatee ja ik neem de kinderen meestal mee , of een gedeelte. Hij woont aan de overkant, dus dan brengen we even een bord eten en doe ik een klusje. (Meestal hebben wij dan al gegeten). Op ma/wo/weekend vaker s ochtends en laat ik de oudste even met een bordje eten s avonds. En wij hebben wel met een groepje hier he, dus nu ik überhaupt niet meer bij de grond kom met mn buik, nemen andere weer wat meer over en zorg ik vaker voor eten.
En wij hebben ook gewoon hulp thuis hoor.
En als ik een keer thuis kom met gillende en schreeuwende kinderen, dan komt hij ook gewoon eens bij ons eten en doe ik woensdag ochtend een klusje.
Of als mn middelste weer eens Houdini speelt, krijg ik altijd snel een appje waar hij is of hij heeft hem al onderschept.
En het is wel zo, vele handen maken licht werk. We zorgen zo met de hele wijk voor alle ouderen in onze wijk. Oudere kinderen doen ook grasmaaien of onkruid wieden etc.
Nu wonen wij wel in een jonge wijk met nog maar enkele ouderen. Nu nog 4 maar 1 gaat naar een verpleeghuis dus dat zijn er binnenkort 3. Bij diegene ondersteunen we familie omdat hij dus ook geen zorg heeft. En die kinderen alles alleen doen.