Ik weet dat het veel tijd vergt hoor, ik mantelzorg voor 2 oudere in de straat en mn man ook. Dus naast ons werk, gezin, sport , besteden wij ook nog gewoon elke dag tijd aan die mensen 馃槄.
Zo breng ik ze vaak wat eten, ik help poetsen vaak samen met de kinderen, we hebben zelf ook poetshulp in huis.
Maar ik hoor dan gewoon om me heen, ja.maar ik ga toch niet voor mn ouders zorgen, en ik denk dan altijd, waarom niet? Ik zou mn ouders in huis nemen als ze niet meer zelfstandig kunnen wonen, ik snap dat dat echt niet haalbaar is.als.je nog kleine kinderen hebt, maar mijn ouders zijn zo oud nog niet.
Mijn oma.leeft nog en mijn ouders zorgen ook voor haar (en ik ook wanneer het kan). Maar ik ga bv wel al mee naar medische afspraken als het lukt (dat is wel een uitdaging met werk en kleine kinderen)
Los.je woning probleem en zorg probleem ineens op.
Trouwens fulltime werken ben ik dan weer geen voorstander van.
En snap ook dat echt niet altijd haalbaar is. Ik bedoel als je alleenstaand bent , of zorgintensieve kinderen, of zelf zorg nodig hebt. Maar in mijn omgeving zijn nauwelijks mensen die mantelzorgen. En die zijn gewoon allemaal getrouwd , werken parttime, geen zorgintensieve kinderen etc.