iMoeder nee volgens mij niet. Ze is uiteraard niet aangesloten bij een beroepsvereniging of kwaliteitsregister. Ze heeft geen big registratie en valt dus ook niet onder het tuchtcollege.

• Bloem hebben hierop gereageerd.

Trees dat is zeker wel erg zorgelijk, is er ook een meldpunt voor de beroepsgroep? Deze dame zou niet met een kwetsbare (en mogelijk beïnvloedbare) doelgroep mogen werken

• Trees hebben hierop gereageerd.

Trees Je kunt het denk ik wel melden bij de inspectie en bij de inkoop van wmo in de regio. Dat zou een start kunnen zijn. Mogelijk ook nog bij beleid van de gemeente waar ze is gevestigd. Ze zal betaald worden uit PGB, WMO of WLZ denk ik? Dan moet je de verwijzers of indiceerders eigenlijk benaderen daarmee.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Bloem nee ze is nergens bij aangesloten (ze heeft volgens mij niet eens een opleiding hiervoor gedaan). Ze wordt gewoon particulier door mensen zelf betaald. Heeft dus ook geen verwijzers. Ik heb geen idee hoe ze hiervoor mensen ronselt.

Rietjesbeker je kan je alleen aansluiten bij een beroepsvereniging als je aan gepaalde kwaliteitseisen voldoet. Dat voldoet ze natuurlijk niet 😬.

iMoeder las laatst nog ene verhaal van ouders met een schizofrene zoon. Die kan eigenlijk niet zelfstandig wonen. Stopte steeds met de medicatie, ontspoorde, werd dan weer opgenomen, eenmaal opgenomen ging het heel goed, maar dan moest hij weer naar huis. Enzovoort, de bekende cirkel. Op den duur raakte verhuurder de overlast beu en zette hem er uit. Dus nu is hij dakloos, en de ouders zijn machteloos want iedereen vind het ‘erg voor jullie’, maar niemand wil hem meer helpen.

Ik heb zo’n onderbuurman gehad toen ik alleen woonde. Als hij zijn medicijnen nam was het een hele aardige knul, deed hij dat niet was er geen land mee te bezeilen… zelfs zijn begeleider een super jong grietje, die moest controleren of hij zijn medicijnen nam, was bang voor hem.
          Een keer hoorde ik hem zeer gefrustreerd schreeuwen (zeer gehorige duplex woning) ‘als ik niet snel iemand heb om te neuken grijp ik de eerste de beste die ik tegen kom!!!’
          Ik moest de deur uit maar mijn trap liep door zijn woning en onze deuren zaten in het zelfde portiek. Ik durfde de deur niet uit en heb mijn afspraak afgebeld….
          De hele buurt is in opstand gekomen tegen hem omdat hij vaak schreeuwde op straat en veel mensen bang voor hem waren. Ik ook wel, maar had ook erg met hem te doen…. Hij moest op een gegeven moment weg. Ook zijn huis uit gezet maar heen idee of hij hulp heeft gekregen.

iMoeder ik denk dat dit het gevolg is van te ver doorvoeren van eigen regie.
          Je wordt pas gedwongen behandeld als je met een mes voor iemand z'n neus zwaait, en soms pas als het mis is gegaan..

Puzzelstukje 😱Van wie kreeg je dit? Je begeleider? En diezelfde gaf aan je voorgangster een bos bloemen?

Puzzelstukje niet 😳😏Dieptriest zeg. Wat heb je gezegd? En bedankt! 🤬Ik zou het kado teruggeven en zeggen dat ik dit woord nu niet echt bij je nieuwe titel vindt passen (of zoiets). Echt die kreeg ze terug van mij.
              Ik snap dat soort dingen dus echt niet hè.
              In deze arbeidsmarkt moeten ze toch weten hoe belangrijk het is om mensen te waarderen. Zeker als die ook nog eens stappen extra zetten bijv door een opleiding te doen.
              Pfff… niet leuk voor jou.

Ansji

Bloem

Pimpelmeesje

Ik kreeg dit tijdens de vergadering. Maar ik dacht dat er bij de lunch daarna nog wel iets anders kwam ofzo. Dus ik had het nog helemaal niet zo door. Maar ik zei, beetje geïrriteerd, er staat hoer. Toen zei leudinggevende, ja toepasselijk toch? Dus ik keek naar mijn collega. Wtf? Hoor ik dit goed. Dus ik zeg, waarom is hoer toepasselijk? Zegt ze, hoer? Nee hoe! Van hoe je het toch maar geflikt hebt! Nou ik heb het over hoer! Er staat hoer! Dus toen zei ze nee sorry dat is niet toepasselijk. Maar de clienten hebben het gemaakt dus ik dacht dit kan jij wel waarderen.

Naja met de lunch, collega die wegging kreeg allemaal cadeautjes. Ik voelde me zwaar genaaid.

Puzzelstukje
                😳 oh wat slecht!
                Die zou ik dus ook niks geven bij je afscheid. Of blijf je daar werken? (Al zou ik daar nu twijfels over krijgen als ik jou was 😬)

Aurora

Ja ik blijf daar dus werken. Voorlopig. Maar dat is meer omdat mijn man al ander werk heeft vanaf februari en ik de rust nu even erg waardeer. Maar ik ben dus zeker aan het kijken alvast…. Er spelen meer dingen maar nu helemaal! En ik heb 2 hbo diploma’s dus ik kan alle kanten op.

Puzzelstukje Oh joh. Jij bent zoveel waard nu op de arbeidsmarkt. Je zit in de gehandicaptenzorg toch? Daar komen ze om in de vacatures. In vergelijk met andere sociale sectoren betalen ze niet zo goed. Dus je kunt er wrs ook nog erg op vooruit gaan elders.