Soturi jawel hoor! We hebben afgesproken dat hen het ons gaat leren, en I weet dat het met vallen en opstaan zal gaan. Gelukkig is hen de meest geduldige persoon ter wereld!
En het verbaast me ook helemaal niks, ik zei vorige week nog tegen vriend dat ik waarschijnlijk binnenkort moest gaan wennen aan andere voornaamwoorden. Hen is er al zo lang mee bezig, dus het komt niet bepaald uit de lucht vallen.
Maar ik merk ook net als nu met typen, ik ben moe, heb geen zin om na te denken, dus het is makkelijker om te vervallen in ze/zij. Dat wil ik echt proberen te vermijden, ik moet het mezelf gaan aanleren en ik denk dat het beter werkt als ik niet ga afwisselen maar gewoon cold turkey ga en het overal maar meteen goed doe. Of probeer, althans ๐
Dus (@iedereen), voel je vrij om me er op aan te spreken als ik de mist in ga!
En ja, weet je, misschien is het een fase. Ik geloof dat gender en geaardheid ook fluide kunnen zijn en het over 10 jaar misschien weer heel anders kan zijn. Misschien ook niet. Maar het is niet aan mij om te bepalen hoe hen zich identificeert, het is aan mij om het te respecteren.
Maar als dat zo is, nouja, dan krijg ik gewoon weer taart ๐