Wij hebben de hond van mijn ouders te logeren. Zij hadden gevraagd of ze met oud en nieuw hier mocht zijn omdat ze bij een oude buurvrouw zijn en de hond mee moet. Die oude buurvrouw woont boven en dan moeten ze de hond naar boven tillen en dat durven ze niet goed meer.
Hun hond is ook heel erg bang voor vuurwerk.
Ik heb gezegd dat dat goed is maar dat ik haar dan wel een paar dagen eerder al wil hebben zodat ze met oud en nieuw gewend is hier.
Het is een boeren fox hond. Klein dus en vol energie. Maar ook heel druk, super slim, heel lief, veel blaffen en hijgen en vraagt de hele dag aandacht door met speelgoed aan te komen. Bij mijn ouders thuis dus……
Wij hebben ook een hond, een lieve rustige labrador die echt vet chill is. Totaal het tegenovergestelde van de hond van mijn ouders.
Als de hond van mijn ouders hier is moet ze mee in onze regels en routine. Wij zien hier een to-taal andere hond dan hoe ze is bij mijn ouders thuis.
Nu is angst voor vuurwerk natuurlijk andere koek…. Maar gisteravond knallen, flitsen en waar ze normaalgesproken hijgend rond zou gaan lopen door de kamer, keek ze nu op vanuit haar mand (oren in de nek, lijfje vol spanning) ze keek naar ons… wij bleven gewoon zitten, onze hond reageerde ook niet, T bewoog ook niet. En toen zuchtte een keer en legde haar koppie weer neer. 😱😳🤷🏻♀️ Ze had nog wel wat spanning dat zag ik wel, maar het leek niet op hoe ze anders reageert. Ben zo blij voor dat beestje. Ik denk dat ze volgend jaar maar weer hier moet zijn. Of mijn ouders moeten op cursus grenzen stellen. Bij hun thuis bewaakt ze het fort, bij ons thuis doen wij dat zelf.