[verwijderd] herkenbaar 😪 Ik post expres niet veel over dit onderwerp. Gewoon, omdat ik niet durf. Maar je gevoel, frustratie en machteloosheid zijn zo ontzettend herkenbaar dat ik toch even wilde reageren.
Je bent zeker niet de enige die jarenlang last heeft van PTSS. Het is gewoon iets waar je niet mee te koop loopt. Wanneer je zegt dat je na 11 jaar nog wakker ligt en getriggerd wordt door je ex, ben jij namelijk het probleem, psychisch zwak of wat dan ook 🙄 Veel mensen begrijpen het gewoon niet. Ook niet gek, want wanneer je in een 'normale' relatie zit kan je je simpelweg niet voorstellen dat degene waarvan je houdt je op die manier behandeld. Dat je bang bent voor je partner, dat je met doodsangst in je eigen bed ligt. Ik wordt nog steeds getriggerd door een krakende trap 😵💫 Jarenlange 'stress' is niet na 6 maanden psycholoog uit je systeem....
Van de week is er hier ook weer vanalles gebeurd, met als resultaat dat ik 2 dagen lang met hartkloppingen en hyperventilatie rond liep (erger ik me dan ook weer aan, want waarom laat ik mij zo raken). Tijdens de relatie liep ik constant op mijn tenen, dat doe ik nu (3 jaar later) nog steeds. Want ja, alles wat ik doe of zeg, kan uit zijn verband worden getrokken en tegen mij gebruikt worden. Ik ben dus nog bezig met 'oeh als ik dat doe, dan vindt ex daar wat van'. Niet dat het maakt mij niet uit wat hij vindt, maar hij verdraait de hele boel en zorgt dan dat anderen daar ook wat van vinden... 🤦🏼♀️
Enige tip die ik je kan geven is afstand. Door sociale media in de gaten te houden of te gaan whatsappen met ex wordt je keer op keer getriggerd. Laat lekker kletsen! Wat interesseert het jou nou wat je ex allemaal vindt of denkt. Ik kap al dat soort zooi meteen af. "Bedankt voor je bericht, dat is jouw mening, ik zie geen vragen omtrent de kinderen en de groeten".
Zo te horen is die vriendin ook niet goed, dus dat klinkt niet als een veilig lijntje naar je kinderen. Ze komen over als hele verstandige meiden en op het moment dat er iets speelt weten zij jou vast te vinden. Ik weet niet in hoeverre je kinderen op de hoogte zijn van de situatie, maar je kan hier afspraken over maken (vast al gedaan). Als je hulp nodig hebt of opgehaald wil worden, doe dan... Als papa begint met drinken, dan... Voel je je niet veilig, dan...
Verder lekker concentreren je op je eigen circel van invloed. Je hebt geen invloed op je ex, vriendin van ex en hoe zij met je meiden om gaan. Wel op je veilige thuishaven, en op de manier waarop jij met de situatie om gaat. Die veilige omgeving heb je, uit al je berichten te lezen, zeker gecreëerd ❤
Hopelijk kan je vandaag nog lekker genieten van een relaxte dag!