Ysabella Want met 12 mogen ze zelf bepalen of ze er nog heen willen ja of nee.
Helaas, dat is een broodje aap.
Vanaf 12 mogen ze gehoord worden in de rechtbank, maar daar houdt het mee op. (I is vorige week 12 geworden trouwens) Ze kunnen wel een brief sturen niet meer te willen gaan, maar er zal dan nog steeds voldoende bewijs naast moeten zijn dat het ook echt schadelijk is wil de rechter ermee akkoord gaan.
Als ik dat al niet voor elkaar kreeg met de officiële papieren van zijn gevangenisstraf en het contactverbod naar mij en H, gaat dat helemaal niet gebeuren op basis van een appje van een kind wat naar huis wil en gestraft wordt met het afnemen van de Wi-Fi...
Het blijven natuurlijk ook tieners, als gezag met een ouder afgenomen kan worden op basis van de schermtijd zou er geen enkel kind nog thuis wonen 😉
Het enige recht wat we misschien nog hebben, is dat logeren niet vast staat en de uitspraak officieel nog staat op een middag ipv een weekend. Dit is een mondelinge afspraak. Maar ik ga dan liever eerst proberen om het onderling met ex even tijdelijk terug te draaien naar een middag, voordat ik weer naar de rechtbank ga. Ik denk namelijk dat de kans groot is dat de rechter zegt omdat ik een jaar lang weekenden heb toegestaan, dat dan ook moet blijven.