[verwijderd] toen ik zwanger was had ik dat ook ja, met niesen ja. Daarna ook nog wel een poosje, maar mijn dochter is inmiddels 12 dus het gaat beter. Alleen als ik een paar dagen heb moeten hoesten gaat het weer minder goed.... alsof mijn bodem weer slapper wordt dan...

Mamabeertje Ik had het ook, nou ben ik niet zo actief, maar ik had het ook tijdens de seks. Echt vreselijk. Ik heb een TVT-O bandje laten plaatsen 'n paar jaar terug. Nergens meer last van.

• [verwijderd]

Huggybird vreselijk hard gelachen. Bij de eerste sprong sloeg ze haar benen over elkaar en het gezicht wat ze erbij trok sprak boekdelen πŸ˜‚.

sjorsje ik kwam ook in aanmerking voor een bandje, maar dat was volgens de oude methode nog. Dat ging best wel vaak mis (en bandje kan dan niet meer verwijderd worden) en dat risico wilde ik toen niet nemen. Ik heb trouwens een forse blaasverzakking en dat helpt ook niet mee 😬.

Ik draag trouwens hele charmante incontinentie-sportonderbroeken icm steunpessarium of gewoon een grote tampon die de blaas weer β€˜rechtop’ duwt. Zelfs dat is niet altijd voldoende en dan spring ik gewoon de sloot in, zodat het niet meer opvalt πŸ™ˆ.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Mamabeertje komt heel vaak voor. Ik heb het wel een keer richting de trainer benoemt en bijna alle vrouwen gaven daarna aan dat ze exact hetzelfde hadden. Godzijdank, want ik flapte het vrij lomp eruit en schaamde mij kapot πŸ™ˆ. Er zal nog wel een taboe op liggen dat het vaak niet uitgesproken wordt.

• [verwijderd]

[verwijderd] dan spring ik gewoon de sloot in, zodat het niet meer opvalt

Ik vind dit een vrij extreme maatregel, zie mezelf al in het kanaal hier springen omdat ik iets te hard heb gehoest πŸ˜‚

[verwijderd] πŸ˜‚πŸ˜‚ ik zie het al helemaal voor meπŸ˜‚πŸ˜‚

ik deed idd met hardlopen ook wel een super plus tampon in en dat hielp goed.
          hier in het bos hebben we alleen modderpoelen waar de zwijnen in liggen, daar ga ik toch liever omheenπŸ˜‚
          stom eigenlijk dat vrouwen hier niet over praten, echt veel vrouwen hebben hier last van.... het is altijd fijn om te weten dat je er niet alleen mee zit.

• [verwijderd]

[verwijderd] het voordeel van mijn sport, waarbij het sociaal geaccepteerd is om in sloten en kanalen te springen πŸ˜….

Huggybird Het is nog veel stommer. De nazorg na bevallingen is gewoon zΓ³ slecht geregeld. Tijdens de zwangerschap word je steeds gemonitord, maar als het kind er eenmaal is gaat alleen nog daar de aandacht naar uit. Eigenlijk zouden vrouwen na een bevalling standaard een consult bij een bekkenbodemfysio moeten krijgen. Met oefeningen is dan echt nog veel te bereiken.

Er stond ooit een heel goed artikel over in de Ouders van nu, maar kan ik online niet vinden.

Vulpen daar heb je gelijk in, daar zijn nog wel wat verbeterpunt te halen....

[verwijderd]
                Huggybird
                Inderdaad stom dat vrouwen daar niet over praten. Ligt inderdaad toch wel een taboe op.
                Daardoor vind ik de stap om naar zo'n fysio te gaan ook vrij groot.

Gelukkig vind mijn man het helemaal niet erg. Ondertussen hardloop ik niet meer door andere lichamelijke klachten, maar ik weet nog hoe vreselijk ik me schaamde toen ik de eerste keer terugkwam.

Ik heb er gelukkig alleen last van met trampoline springen als ik niet net geplast heb, maar wasbare inlegkruisjes vind ik voor sommige situaties wel fijn. Dat is minder confronterend dan allerlei andere maatregelen en vangt gewoon net die kleine beetjes op.
                  Maar dat lijkt me dan weer niet handig als je ook de sloot nog induikt 😁

• [verwijderd]

Mamabeertje ik heb een jaar bekkenfysiotherapie gehad en daar heb ik echt heel veel aan gehad. Daarvoor kon ik niet eens uit een stoel opstaan zonder urineverlies. Deze fysiotherapeuten behandelen vrouwen met deze klachten continue en zijn wel wat gewend. Ik voelde mij daar nooit raar of vreemd met mijn klachten. Ik weet ook nog de eerste keer dat ik ging hardlopen na de bevalling. Binnen 10 minuten was ik weer thuis. Wat voelde ik mij toen ellendig met mijn natte broek. Achteraf ook naΓ―ef, want ik wist al dat ik een verzakking had. Ik had mij alleen nog niet gerealiseerd wat voor gevolgen dit had.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Femkes met een inlegkruisje red ik het echt niet tijdens het sporten. Ik verlies wel wat meer ben ik bang 😬. Lang leve de incontinentie sportonderbroek. Het ziet er zelfs uit als een normale onderbroek, dus geen gΓͺnante praktijken in de gezamenlijke kleedkamer na een wedstrijd. Ik wil mij nog wel gaan verdiepen in de nieuwe operatie methode voor het weer β€˜ophangen’ van de blaas. Deze schijnt veel minder risico’s te hebben dan de oude manier.

Ik wil na de bevalling ook nog naar de bekkenfysio. Ik ga het alleen niet redden dit jaar met 12 vergoedingen vrees ik πŸ˜‘ nu loop ik er ook. Misschien als ik nu 2wekelijks kan blijven gaan tot eind dat ik nog wat overhou voor er na.
                    Ik blijk mijn spieren aan de voorkant dus ook erg slecht aan te kunnen spannen. Nu speelt verweking en die dikke buik ook wel mee maar zal daarna ook echt nog flink aan de slag moeten

Hiervoor de sportschool hebben ze ook trampoline lessen. Ik sta daar voor mijn Bodypump les toch altijd met verbazing naar te kijken..... Zo'n 20 vrouwen die zich in het zweet werken op dat ding. Echt: hoe dan!!

Een vriendin van mij leek het wel leuk om het een keer uit te proberen, dat leek mij dan wel weer leuk voor mijn buikspieren (πŸ˜‚), maar no way dat ik in de sportschool zelf op zo'n ding ga staan. Als ik thuis 3x mee spring kan ik al andere kleding aan gaan trekken..... 😏

Dat een klasgenootje van de middelbare school transgender is.
                    We zaten op een streng reformatorische school en ik wist destijds al wel dat zij lesbisch was. Ze is daarna aan dezelfde opleiding begonnen als ik, maar is na een paar jaar gestopt en toen ben ik haar uit het oog verloren.

Nu zat ik net door Facebook te scrollen en zag ik een profiel waarvan ik haar gezicht direct herkende. De achternaam klopte ook, alleen zag ik een mannen naam.
                    Dus ik werd natuurlijk heel nieuwsgierig en heb haar hele profiel doorgespitπŸ™ˆ
                    Blijkt ze echt transgender te zijn. En eigenlijk vind ik dat echt super stoer van haar (hem, moet ik eigenlijk zeggen). Dat ze uit een dergelijk milieu komt en zich zo heeft ontwikkeld, wauw! Positief verbaasd dus😊

• [verwijderd]

Dat mijn ex voor de 2e week voor onze zoon kwam en al 2 keer op de bank is gaan slapenπŸ™„ en dan nog boos word als ik er wat van zeg