Ik luister niet zo vaak podcasts, maar ik vind geschiedlied wel interessant. Gaat over nummers die gebaseerd zijn op een historische gebeurtenis en de gebeurtenissen en het lied worden dan uitgelegd.

Femkes ik heb er net gelijk naar gekeken maar dat vind ik wel interessant! Zet ik op mijn lijst!

Ja, podcast, ik luister ze tijdens het kleuren of borduren.

Ik heb deze al geluisterd:
    Brand in het landhuis
    Tante Jos
    BOB
    De kasteel moord
    De Hilte 11
    Leidse onruststokers

Momenteel luister ik naar Smokkelbern, over Joodse kinderen die ondergedoken waren in Friesland.
    Heel erg mooi, maar de laatste aflevering die ik had gehoord, was bijna alles in het Fries!
    Als Zuid-Hollandse kon ik het een beetje begrijpen.

Hopsatee Nee, ik ben een newbie en wilde wat laagdrempelig beginnen. 🙂 En nu ben ik verslaafd en al in episode 59. 😂 Ook vooral tijdens het wandelen, heerlijk. Of tijdens autorijden of strijken.

Uilenmama De laatste 3 ken ik niet! Zijn dat aanraders? Rest heb ik ook geluisterd. Zal straks eens kijken of ik een lijst kan maken!

De plantage van ons voorouders
      Tante Jos
      Brand in het Landhuis
      El Tarangu
      Bob
      Daders
      Brand in het Landhuis
      Leven met de Maffia
      De Blankenberge Tapes , Wraak en Een Nijlpaard kon lachen (deze drie zijn meer hoorspellen vond ik wel wat minder)
      De Veertigers
      Laura H
      Zelfspotcast
      Man man man de podcast
      Echt gebeurd
      Moordzaken de Podcast
      Universiteit van Nederland (verschillende onderwerpen)
      De Deventer Mediazaak
      Familie Geheimen
      Wat beleggen podcasts (verschillende)
      Louis Theroux
      De Vlaamse Kunstroof
      De Moord op de Indiaan
      De Familie Romeijn
      De dood van Robert
      De Kofferbakmoord
      Mathildes Mysterie
      De laatste dans
      De val van Srebrenica
      De ware aard
      De Moord op Patrick
      Dipsaus
      De Showbizz Moord
      Een jongen in de oorlog
      Focus
      Het verhaal van Nicky Verstappen
      Het verloren hoofd
      Het volkskrantgeluid (soms, niet alles)
      Ik sla mijn vrouw
      In het hart geraakt
      Kan je even langskomen?
      Kleine jongens steken niet
      Kwaad Bloed
      moord in het Oosterveld
      Mindful Pause
      Minful Mediations
      Leven zonder stress
      Lieve Moeders
      Onland
      TBS
      Wat dreef Tristan

En ik luister nog veel podcasts voor mijn werk maar die zijn wat suf om hier te benoemen denk ik...

Ik luister alleen met mijn vrouw soms mee naar Trust Nobody, maar dat is alleen boeiend als je De Mol kijkt.

Hopsatee
        Bedankt voor deze lijst, ik heb er een aantal op mijn lijst gezet. Voorlopig hoef ik mij niet te vervelen.

Uilenmama ik vind deze allemaal
          goed maar mijn favorieten zijn;

Tante Jos
          brand in het landhhus
          Bob
          el Tarangu (nee ik houd niet van wielrennen maar is van de makers van Bob en het is gewoon een mysterie)
          Daders (erg goed)
          leven met de Maffia
          moordzaken de podcast
          Laura H (daarna ook het boek gelezen)
          Familiegeheimen (daarna ook alle boeken van Astrid Holleeder gelezen
          Laatste Dans (ook echt tof)
          Val van Srebrenica ( mega interessant)
          De Showbizzmoord
          TBS (beetje zoals Daders)
          De Deventer Mediazaak

21 dagen later

Ik luister podcasts via de standaard app op mijn iPhone. Ik vind hem zeer onhandig, omdat hij na bv aflevering 4, 3 opstart. Ook ben ik vaak kwijt waar ik was gebleven.

Zijn er andere apps? Want deze heeft wel veel leuke podcasts. Of staan die op al die apps?

Vraag me af hoe jullie luisteren!
          (ben nu Deventer moordzaak aan het luisteren. Echt bizar!)

Rosemary ook via podcast op iPhone maar ik download alles en selecteer zelf de volgende aflevering.

Rosemary
            Ik luister via Spotify, op mobiel soms, maar meestal op de laptop in mijn atelier

8 maanden later
            • [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik wil nog even toevoegen:
            Moordcast
            De zwarte dag van Hans
            College tour de podcast
            Renegades: born in the USA
            Partners in crime, met Kees vd Spek

Ik luister via Spotify en heb bij de lopende podcasts ook meldingen ingesteld voor wanneer er een nieuwe aflevering is.

4 maanden later

Even omhoog!

Iemand nog tips voor leuke podcasts? Vind wat meer educatieve onderwerpen ook leuk!

• Femkes hebben hierop gereageerd.

Deliana ik vind de podcasts van vullings en van der wulp erg leuk. Geeft een mooi inkijkje in politiek Den Haag en ze zijn ook grappig. Niet lachen, gieren, brullen, maar leuke kwinkslagen en dergelijke

een jaar later

Weet iemand een fijne podcast over (positief) ouderschap?
              Ik merk dat man en ik niet altijd op 1 lijn zitten. Hij verwacht in mijn ogen wat veel van een 3 jarige, wat ik ook wel snap want hij heeft nog weinig met kinderen te maken gehad. En dan zit je vaak nog in de illusie dat kinderen gewoon moeten luisteren 😝
              Ik heb het er met hem over, maar ik zou het fijn vinden samen met hem podcast te luisteren en van daaruit te praten, zodat het niet alleen uit mij komt. Met beperkte communicatie is dat fijner merk ik.

Pimpelmeesje ik zal dat vanavond eens aan mijn man vragen, die luistert in de auto allemaal van dat soort potcasts.

Mijn man en ik liggen ook wel eens niet op één lijn, hier nu een ongevraagde vraag: moet je altijd wat betreft opvoeden op één lijn liggen? Zelf ben ik erachter gekomen dat voor mij het antwoord nee is geworden.

Zonnebloem nee, als is t wel handig als je bij elkaar in de buurt zit..
                  maar ik denk wel dat het goed is om in gesprek te blijven erover. En als communicatie dan moeilijk is, helpt het om samen over zoiets te praten ipv alleen dingen die ik aandraag.

Sowieso is opvoeden lastig als communicatie moeilijk is. C weet vaak niet wat papa's nee betekent 😬 we zijn ook op zoek naar een begeleider om met hun te werken aan activiteiten ondernemen enzo, zodat C wat meer gericht is naar papa en er wat meer leuke dingen komen. Als ik mij er in meng dan richten ze zich al snel op mij.
                  Grappig genoeg gaat het sinds we besloten hebben te gaan zoeken al een stuk beter 🙂