Femkes ik heb er net gelijk naar gekeken maar dat vind ik wel interessant! Zet ik op mijn lijst!

Ja, podcast, ik luister ze tijdens het kleuren of borduren.

Ik heb deze al geluisterd:
Brand in het landhuis
Tante Jos
BOB
De kasteel moord
De Hilte 11
Leidse onruststokers

Momenteel luister ik naar Smokkelbern, over Joodse kinderen die ondergedoken waren in Friesland.
Heel erg mooi, maar de laatste aflevering die ik had gehoord, was bijna alles in het Fries!
Als Zuid-Hollandse kon ik het een beetje begrijpen.

Hopsatee Nee, ik ben een newbie en wilde wat laagdrempelig beginnen. 🙂 En nu ben ik verslaafd en al in episode 59. 😂 Ook vooral tijdens het wandelen, heerlijk. Of tijdens autorijden of strijken.

Uilenmama De laatste 3 ken ik niet! Zijn dat aanraders? Rest heb ik ook geluisterd. Zal straks eens kijken of ik een lijst kan maken!

De plantage van ons voorouders
    Tante Jos
    Brand in het Landhuis
    El Tarangu
    Bob
    Daders
    Brand in het Landhuis
    Leven met de Maffia
    De Blankenberge Tapes , Wraak en Een Nijlpaard kon lachen (deze drie zijn meer hoorspellen vond ik wel wat minder)
    De Veertigers
    Laura H
    Zelfspotcast
    Man man man de podcast
    Echt gebeurd
    Moordzaken de Podcast
    Universiteit van Nederland (verschillende onderwerpen)
    De Deventer Mediazaak
    Familie Geheimen
    Wat beleggen podcasts (verschillende)
    Louis Theroux
    De Vlaamse Kunstroof
    De Moord op de Indiaan
    De Familie Romeijn
    De dood van Robert
    De Kofferbakmoord
    Mathildes Mysterie
    De laatste dans
    De val van Srebrenica
    De ware aard
    De Moord op Patrick
    Dipsaus
    De Showbizz Moord
    Een jongen in de oorlog
    Focus
    Het verhaal van Nicky Verstappen
    Het verloren hoofd
    Het volkskrantgeluid (soms, niet alles)
    Ik sla mijn vrouw
    In het hart geraakt
    Kan je even langskomen?
    Kleine jongens steken niet
    Kwaad Bloed
    moord in het Oosterveld
    Mindful Pause
    Minful Mediations
    Leven zonder stress
    Lieve Moeders
    Onland
    TBS
    Wat dreef Tristan

En ik luister nog veel podcasts voor mijn werk maar die zijn wat suf om hier te benoemen denk ik...

Ik luister alleen met mijn vrouw soms mee naar Trust Nobody, maar dat is alleen boeiend als je De Mol kijkt.

Hopsatee
      Bedankt voor deze lijst, ik heb er een aantal op mijn lijst gezet. Voorlopig hoef ik mij niet te vervelen.

Uilenmama ik vind deze allemaal
        goed maar mijn favorieten zijn;

Tante Jos
        brand in het landhhus
        Bob
        el Tarangu (nee ik houd niet van wielrennen maar is van de makers van Bob en het is gewoon een mysterie)
        Daders (erg goed)
        leven met de Maffia
        moordzaken de podcast
        Laura H (daarna ook het boek gelezen)
        Familiegeheimen (daarna ook alle boeken van Astrid Holleeder gelezen
        Laatste Dans (ook echt tof)
        Val van Srebrenica ( mega interessant)
        De Showbizzmoord
        TBS (beetje zoals Daders)
        De Deventer Mediazaak

21 dagen later

Ik luister podcasts via de standaard app op mijn iPhone. Ik vind hem zeer onhandig, omdat hij na bv aflevering 4, 3 opstart. Ook ben ik vaak kwijt waar ik was gebleven.

Zijn er andere apps? Want deze heeft wel veel leuke podcasts. Of staan die op al die apps?

Vraag me af hoe jullie luisteren!
        (ben nu Deventer moordzaak aan het luisteren. Echt bizar!)

Rosemary ook via podcast op iPhone maar ik download alles en selecteer zelf de volgende aflevering.

Rosemary
          Ik luister via Spotify, op mobiel soms, maar meestal op de laptop in mijn atelier

8 maanden later
          • [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik wil nog even toevoegen:
          Moordcast
          De zwarte dag van Hans
          College tour de podcast
          Renegades: born in the USA
          Partners in crime, met Kees vd Spek

Ik luister via Spotify en heb bij de lopende podcasts ook meldingen ingesteld voor wanneer er een nieuwe aflevering is.

4 maanden later

Even omhoog!

Iemand nog tips voor leuke podcasts? Vind wat meer educatieve onderwerpen ook leuk!

• Femkes hebben hierop gereageerd.

Deliana ik vind de podcasts van vullings en van der wulp erg leuk. Geeft een mooi inkijkje in politiek Den Haag en ze zijn ook grappig. Niet lachen, gieren, brullen, maar leuke kwinkslagen en dergelijke

een jaar later

Weet iemand een fijne podcast over (positief) ouderschap?
            Ik merk dat man en ik niet altijd op 1 lijn zitten. Hij verwacht in mijn ogen wat veel van een 3 jarige, wat ik ook wel snap want hij heeft nog weinig met kinderen te maken gehad. En dan zit je vaak nog in de illusie dat kinderen gewoon moeten luisteren 😝
            Ik heb het er met hem over, maar ik zou het fijn vinden samen met hem podcast te luisteren en van daaruit te praten, zodat het niet alleen uit mij komt. Met beperkte communicatie is dat fijner merk ik.

Pimpelmeesje ik zal dat vanavond eens aan mijn man vragen, die luistert in de auto allemaal van dat soort potcasts.

Mijn man en ik liggen ook wel eens niet op één lijn, hier nu een ongevraagde vraag: moet je altijd wat betreft opvoeden op één lijn liggen? Zelf ben ik erachter gekomen dat voor mij het antwoord nee is geworden.

Zonnebloem nee, als is t wel handig als je bij elkaar in de buurt zit..
                maar ik denk wel dat het goed is om in gesprek te blijven erover. En als communicatie dan moeilijk is, helpt het om samen over zoiets te praten ipv alleen dingen die ik aandraag.

Sowieso is opvoeden lastig als communicatie moeilijk is. C weet vaak niet wat papa's nee betekent 😬 we zijn ook op zoek naar een begeleider om met hun te werken aan activiteiten ondernemen enzo, zodat C wat meer gericht is naar papa en er wat meer leuke dingen komen. Als ik mij er in meng dan richten ze zich al snel op mij.
                Grappig genoeg gaat het sinds we besloten hebben te gaan zoeken al een stuk beter 🙂

5 maanden later
                • [verwijderd]

Upje.

Heb een geweldige (enigzins filosofische) podcast geluisterd: de jongen zonder gister . (Spotify)

Over de toen 20-jarige Jur (Nederlandse Harvard student) die een hersenontsteking krijgt en het ternauwernood overleeft. Hij wordt wakker, maar is al zijn herinneringen kwijt; herkent zelfs zijn moeder niet. De podcast laat zien hoe Jur in het leven staat zonder 21 jaar aan kennis/opvoeding en bias.