aardbeitjes Omdat je hersenen geactiveerd blijven. Schijnt beter te zijn om te lopen en niks te doen (behalve nadenken of de natuur beleven) Heb ik van Erik Scherder
Wat zoek je qua podcasts? Ik heb er veel geluisterd misschien heb ik tips?
aardbeitjes Omdat je hersenen geactiveerd blijven. Schijnt beter te zijn om te lopen en niks te doen (behalve nadenken of de natuur beleven) Heb ik van Erik Scherder
Wat zoek je qua podcasts? Ik heb er veel geluisterd misschien heb ik tips?
Ik luister niet zo vaak podcasts, maar ik vind geschiedlied wel interessant. Gaat over nummers die gebaseerd zijn op een historische gebeurtenis en de gebeurtenissen en het lied worden dan uitgelegd.
Ja, podcast, ik luister ze tijdens het kleuren of borduren.
Ik heb deze al geluisterd:
Brand in het landhuis
Tante Jos
BOB
De kasteel moord
De Hilte 11
Leidse onruststokers
Momenteel luister ik naar Smokkelbern, over Joodse kinderen die ondergedoken waren in Friesland.
Heel erg mooi, maar de laatste aflevering die ik had gehoord, was bijna alles in het Fries!
Als Zuid-Hollandse kon ik het een beetje begrijpen.
De plantage van ons voorouders
Tante Jos
Brand in het Landhuis
El Tarangu
Bob
Daders
Brand in het Landhuis
Leven met de Maffia
De Blankenberge Tapes , Wraak en Een Nijlpaard kon lachen (deze drie zijn meer hoorspellen vond ik wel wat minder)
De Veertigers
Laura H
Zelfspotcast
Man man man de podcast
Echt gebeurd
Moordzaken de Podcast
Universiteit van Nederland (verschillende onderwerpen)
De Deventer Mediazaak
Familie Geheimen
Wat beleggen podcasts (verschillende)
Louis Theroux
De Vlaamse Kunstroof
De Moord op de Indiaan
De Familie Romeijn
De dood van Robert
De Kofferbakmoord
Mathildes Mysterie
De laatste dans
De val van Srebrenica
De ware aard
De Moord op Patrick
Dipsaus
De Showbizz Moord
Een jongen in de oorlog
Focus
Het verhaal van Nicky Verstappen
Het verloren hoofd
Het volkskrantgeluid (soms, niet alles)
Ik sla mijn vrouw
In het hart geraakt
Kan je even langskomen?
Kleine jongens steken niet
Kwaad Bloed
moord in het Oosterveld
Mindful Pause
Minful Mediations
Leven zonder stress
Lieve Moeders
Onland
TBS
Wat dreef Tristan
En ik luister nog veel podcasts voor mijn werk maar die zijn wat suf om hier te benoemen denk ik...
Hopsatee deze lijst ga ik onthouden
Ik luister alleen met mijn vrouw soms mee naar Trust Nobody, maar dat is alleen boeiend als je De Mol kijkt.
Uilenmama ik vind deze allemaal
goed maar mijn favorieten zijn;
Tante Jos
brand in het landhhus
Bob
el Tarangu (nee ik houd niet van wielrennen maar is van de makers van Bob en het is gewoon een mysterie)
Daders (erg goed)
leven met de Maffia
moordzaken de podcast
Laura H (daarna ook het boek gelezen)
Familiegeheimen (daarna ook alle boeken van Astrid Holleeder gelezen
Laatste Dans (ook echt tof)
Val van Srebrenica ( mega interessant)
De Showbizzmoord
TBS (beetje zoals Daders)
De Deventer Mediazaak
Ik luister podcasts via de standaard app op mijn iPhone. Ik vind hem zeer onhandig, omdat hij na bv aflevering 4, 3 opstart. Ook ben ik vaak kwijt waar ik was gebleven.
Zijn er andere apps? Want deze heeft wel veel leuke podcasts. Of staan die op al die apps?
Vraag me af hoe jullie luisteren!
(ben nu Deventer moordzaak aan het luisteren. Echt bizar!)
Ik wil nog even toevoegen:
Moordcast
De zwarte dag van Hans
College tour de podcast
Renegades: born in the USA
Partners in crime, met Kees vd Spek
Ik luister via Spotify en heb bij de lopende podcasts ook meldingen ingesteld voor wanneer er een nieuwe aflevering is.
Even omhoog!
Iemand nog tips voor leuke podcasts? Vind wat meer educatieve onderwerpen ook leuk!
Weet iemand een fijne podcast over (positief) ouderschap?
Ik merk dat man en ik niet altijd op 1 lijn zitten. Hij verwacht in mijn ogen wat veel van een 3 jarige, wat ik ook wel snap want hij heeft nog weinig met kinderen te maken gehad. En dan zit je vaak nog in de illusie dat kinderen gewoon moeten luisteren
Ik heb het er met hem over, maar ik zou het fijn vinden samen met hem podcast te luisteren en van daaruit te praten, zodat het niet alleen uit mij komt. Met beperkte communicatie is dat fijner merk ik.
Pimpelmeesje ik zal dat vanavond eens aan mijn man vragen, die luistert in de auto allemaal van dat soort potcasts.
Mijn man en ik liggen ook wel eens niet op één lijn, hier nu een ongevraagde vraag: moet je altijd wat betreft opvoeden op één lijn liggen? Zelf ben ik erachter gekomen dat voor mij het antwoord nee is geworden.