Ik kreeg net het idee voor dit topic. Ben benieuwd of het leuk is en sommigen van jullie ook aanspreekt.
Het idee: iemand plaatst hier een stelling en vervolgens of diegene voor of tegen is en waarom. Het mag controversieel zijn, niks is taboe zolang het binnen de regels van het forum blijft.
Over deze stelling mag 24 uur gepraat en gediscussieerd worden, dan is de tijd om en mag iemand anders een stelling plaatsen.
En onthoud:
Niet stiekem ergens anders verder discussiëren 😉
Mijn eerste stelling:
In elke zorgopleiding en sociale opleiding moet aandacht besteed worden aan het genderspectrum, voornaamwoorden en hoe hiermee om te gaan.
Ik ben hier voor. De reden is dat ik na mijn studie pedagogiek vier banen heb gehad. In elke baan kwam in in aanraking met transgenders en nu in mijn huidige baan met een nonbinair persoon. Mijn collega's weten niet allemaal wat dit is en hoe hiermee om te gaan. Mijn broertje heeft dit als verpleegkundige ook meegemaakt. Voor deze mensen zou het fijn zijn als hun hulpverleners op de hoogte zijn van hoe hiermee om te gaan en hoe iemand aan te spreken, zodat de cliënt dat niet helemaal hoeft uit te leggen en direct geholpen kan worden met de problematiek waar diegene voor komt.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen! Ben je het eens of oneens, heb je misschien een ander idee over hoe dit aan te pakken?