Ik ben wel voor onderwijs hier over, al op jonge leeftijd, zeg maar bij vrouw/man dat daar genoemd wordt dat je je ook non binear kan voelen, of als man vrouw of als vrouw man. Er moet duidelijker uitgelegd wordt dat er verschil is tussen biologie geslacht en gevoel/gender.
Ik weet niet hoe het praktisch is, om aan iedereen te vragen constant hoe ze aangesproken willen worden? Denk dat je dat ook heel veel geïrriteerde mensen krijgt 'je ziet toch dat'. Denk dat het DNA toch moet worden dat iemand zelf aangeeft met die/hen wil worden aangesproken. Maar dan is het wel handig dat je weet waarover het gaat zeg maar. (Dat je dan niet nog meer hoeft uit te leggen)
En persoonlijk vind ik het ook moeilijk. Iemand aanspreken met die is namelijk een onbeleefde vorm, behalve dus als iemand dat graag wilt. Het kost me zelfs moeite om te lezen omdat mijn natuurlijke reactie , jemig doe niet zo onbeleefd is. Dat kost echt wel flink schakelen. Ik leer mijn kinderen ook actief het gebruik van die voor een persoon af, omdat in de meeste gevallen onbeleefd is. Edit: daar moet ik dus wat mee, maar ik weet nog even niet hoe.
Vind wel.jammer dat ze niet voor hen en een ander woord hebben gekozen wat niet of onbeleefd of gewenst is.