Honkeytonk Hier ook. Hele tuin ligt open. Dus dat wordt voorlopig nog niks met die moestuin aanplanten.
Tot wanneer kan je eigenlijk groenten, fruit. en kruiden planten?

Bloem dat verschilt per groentesoort. Je kunt googlen op moestuinkalender en dan zie je precies wat je elke maand kunt doen.

Wat leuk een moestuintopic!
    Wij hebben van de voortuin een moestuintje gemaakt, voldoende voor ons als gezin😁 ik moet het binnenkort weer netjes maken🀣

Wij hebben een moestuintje. Nu nog binnen in een kasje. Maar ik wil binnenkort ook een hoop buiten gaan zaaien, maar voorlopig wordt onze tuin ook wel gebruikt als kattenbak door de katten van de buren dus dat houd me een beetje tegenπŸ™ iemand tips? (Geen gif)

Nimue een soort konijnen eroverheen met ook aan de bovenkant gaas?

Ik wil vanaf april pompoenen zaaien zodat we die hebben met Halloween 😊
      Ben alleen bang dat we april niet meer gaan redden met eerst omploegen e.d. Ook moet er nog een fatsoenlijk hekwerk gemonteerd worden, zodat niemand er ongeoorloofd bij kan

aardbeitjes je kunt zaaien in kleine potjes en deze dan in de volle grond zetten als je zover bent. Pompoen heeft trouwens echt wel ruimte nodig dus dan is het mooi dat je zo'n grote lap grond hebt πŸ‘

• [verwijderd]

Ik heb toen we hier kwamen wonen een paar jaar achter elkaar geprobeerd een moestuin te maken in mijn tuin, maar heb ondertussen geaacepteerd dat het niet gaat lukken. πŸ™ˆ Meer dan een paar zielige bietjes heeft heeft het hier nooit opgeleverd. En bietjes zijn in de supermarkt ook nog eens onwijs goedkoop! πŸ€¦πŸ»β€β™€οΈπŸ€£

Ik heb wel bijna elk jaar wat kruiden staan. De rozemarijn is een vaste plant en bieslook komt elk jaar op. Daarnaast plant ik vaaknwat basilicum en oregano. Dat doet het wel.

[verwijderd] Heb je ook courgette geprobeerd? Dat groeit hier als een tierelier en we doen er niks aan als sms een plens water geven. En we hebben best wel arme grond (hoor ik van mijn vader πŸ™ˆzelf geen verstand van 🀣).
          En we zetten meestal een plantje ipv dat we zelf zaaien. Dat scheelt al wat in wat ze kunnen hebben.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Bloem nee. Wij hebben kleigrond. Da's op zich best rijk, maar al snel niet luchtig genoeg. Ik denk eerder dat het probleem is dat op het plekje wat ik bestempeld heb als moestuin te weinig direct zonlicht komt.

Edit: en het feit dat de plantjes die we gezaaid hebben van de AH moestuintjes afkomstig waren hielp achteraf misschien ook niet mee. Ik weet niet of die kwalitatief nou zo goed waren.

aardbeitjes Ik moest aan je tuintje denken. www.waterklaar.nl Ze geven subsidie in Limburg om water op te vangen in je tuin. Geen idee of je ook in aanmerking komt hoor πŸ€“

Meca dank! Ik heb dit geloof ik al eens bekeken maar toen zag ik er geen oplossing in voor onze bestaande tuin.
              Wellicht nu wel met het 2e stuk tuin πŸ™‚

Waar de moestuin komt heb ik nog niks van de groeiende planten/onkruid weggehaald omdat ik eerst wilde wachten om te kijken of er al iets was gepland. Nu komt er inderdaad het een en ander naar boven, ik heb al rabarber gespot. De rest weet ik niet zo goed of het onkruid is of iets anders.

Iemand een idee wat ik allemaal weg kan halen? En wat het is?

Nimue ikzie kaneelbasilicum (met die paarsige bloementjes
                Volgeens mij ook munt (eerste foto) en ik denk druifjes en wat bloemen

Die op de bovenste foto in het midden lijkt mij ook munt. Die kan enorm woekeren. Lekker veel verse muntthee maken dus πŸ˜‹

Nimue op de eerste foto lijkt mij munt, tweede foto lijkt onkruid. Ik heb ook onkruid met paarse bloemetjes in de tuin en dat is echt geen kaneel basilicum, dus zou even goed controleren voor je het door het eten doet πŸ˜›

Hondsdraf misschien danπŸ€ͺ maar ik vind de bladeren wat puntiger lijken?
                  Die kleine sprietjes zijn denk ik blauwe druifjes of krokusjes ofzo. Ik vind de brede bladen ook lijken wat wij hebben, en dat worden leuke bloemen πŸ˜ƒ

• Nimue hebben hierop gereageerd.
                  • Nimue vindt dit leuk