Welke ‘taakjes’ moet jouw kind doen?
[verwijderd]
2-3 jarigen prullenbak laten legen. Mwah, liever niet
[verwijderd]
[verwijderd] Komt wel overeen met wat Robbie kan en (soms) doet Leuk om te lezen. Ook leuk om te lezen wat voor taakjes we kunnen gaan oefenen.
[verwijderd]
[verwijderd] ik zat meer te denken aan een prullenmandje op zijn kamer met papier en dat soort, en dat legen in de grote vuilnisbak. Lijkt me niet dat ze de grote prullenbak moeten legen, die bak is bijna net zo groot als een 3 jarige en ik krijg die zak er al nauwelijks uit
[verwijderd]
[verwijderd] Oh ja, dat zou ook kunnen haha! Ik zag de bijkeuken al vol liggen met koffiedik en boterhammenkorstjes
[verwijderd]
- Bijgewerkt
[verwijderd] ik dacht ook al maar verder wel een leuke lijst
[verwijderd] ik vind dit echt een raar lijstje
[verwijderd]
Toch6 ik ook!
Mijn 12 jarige laat ik echt geen muren verven (of in mijn geval, behangen ) en mijn 10 jarige gaat echt geen knoop aan zetten of de badkamer schoonmaken. Ik voelde me al een ontaarde moeder omdat ik ze af en toe laat stofzuigen
[verwijderd]
Jij hebt ze gewoon teveel verwent
Vroeger kon je op je 14e een heel huishouden runnen.
Of het lijstje is gewoon een beetje ouderwets
[verwijderd] Ja, maar ook de andere kant op: een driejarige kan toch ook al wel zelf schone sokken pakken, daar hoef je toch geen zes voor te zijn?
[verwijderd]
Mamabeertje Of het lijstje is gewoon een beetje ouderwets
Er zitten dingen tussen die ik met mijn 35 jaar nog nooit gedaan heb
[verwijderd]
Vulpen lijkt mij inderdaad ook! Degene die dit lijstje gemaakt heeft heeft rare kinderen!
[verwijderd]
Ik heb ook nog nooit een knoop aangezet of de heg geknipt. Maar ik heb ook geen heg
[verwijderd]
Mamabeertje ik heb geen heg om te knippen, geen garage om te vegen en geen auto om te wassen. Ik lust geen aardappelen dus daar valt niet veel aan te schillen, met het tempo dat het brood er hier doorheen gaat ga ik het echt niet zelf bakken en mijn planten zijn al dood voordat er überhaupt stof op kan gaan liggen.
Maar ter compensatie zal ik straks mijn broertje appen of ik op hem mag passen, dan kan ik toch iets af vinken
[verwijderd]
Mamabeertje Vroeger kon je op je 14e een heel huishouden runnen.
Dat was ook niet per se goed voor het kind in kwestie.
[verwijderd]
[verwijderd] Maar jij bent dan ook van het lui opvoeden!