Hier is aankleden an sich ook geen taak, maar ‘s ochtends opstaan en niet meteen in pyjama naar beneden gaan en voor de tv ploffen is meer de taak Doordeweeks dan, in het weekend mogen ze lekker pyjama’s lang aan laten. Maar doordeweeks dus opstaan, meteen jezelf klaar maken en dan ontbijten - als ze na het ontbijt moeten aankleden, zorgt dat voor veel gezeur en gedoe, zodoende die volgorde.
Welke ‘taakjes’ moet jouw kind doen?
- Bijgewerkt
As we speak is mijn vriend onze puber goed aan het leren stofzuigen in de woonkamer en hal. Ik kwam net naar binnen na een wandeling en ben meteen naar boven gevlucht
[verwijderd]
Hopsatee ja zie je! Het duurt een eeuwigheid natuurlijk, maar ze moeten ergens beginnen
- Bijgewerkt
Heb het dan wel weer makkelijk he. Mijn 2,4 jarige wil al sinds ze 2 is zelf haar kleren aan en uit doen. Als ik haar help gaat ze gillen "neeee mama zelluf doen". Duurt wel wat langer maar ze doet het dus graag zelf.
Pimpelmeesje ze zou het nog goed vinden ook denk ik
Qua aankleden heb ik het idee dat de meeste meisjes sneller zijn dan de meeste jongens. Dat zie ik in ieder geval in mijn omgeving,met dan de positie in het gezin. Ik moet midi altijd aansporen, hij kan het wel, maar raakt altijd afgeleid door alles. Mini heeft er momenteel meestal geen zin in, maar kan het wel prima.
[verwijderd]
2-3 jarigen prullenbak laten legen. Mwah, liever niet
[verwijderd]
[verwijderd] Komt wel overeen met wat Robbie kan en (soms) doet Leuk om te lezen. Ook leuk om te lezen wat voor taakjes we kunnen gaan oefenen.
[verwijderd]
[verwijderd] ik zat meer te denken aan een prullenmandje op zijn kamer met papier en dat soort, en dat legen in de grote vuilnisbak. Lijkt me niet dat ze de grote prullenbak moeten legen, die bak is bijna net zo groot als een 3 jarige en ik krijg die zak er al nauwelijks uit
[verwijderd]
[verwijderd] Oh ja, dat zou ook kunnen haha! Ik zag de bijkeuken al vol liggen met koffiedik en boterhammenkorstjes
[verwijderd]
- Bijgewerkt
[verwijderd] ik dacht ook al maar verder wel een leuke lijst
[verwijderd] ik vind dit echt een raar lijstje