Elsie89 Ik ben ook sinds de puberteit niet meer op een gezond bmi geweest. Het doel om 30 kilo in totaal af te vallen is voor mij ook veel te groot. Mijn doel is nu een gezond eetpatroon, leren wat een goede portiegrootte is en om koekjes, snoep etc bewust te eten ipv te snaaien. Want ik heb eigenlijk geen idee. Heb ik ook nooit mee gekregen. Mijn moeder vond/vindt dat ze heel gezond kookt. Maar wel op alle groenten een sausje bijvoorbeeld, dat zet ook wel aan. Daarbij kregen we bv altijd meer aardappels dan groenten op het bord, de verhoudingen kloppen eigenlijk nooit. En als ik dat leer, vind ik het al winst. Daarom weeg ik alles af en voer ik alles in, in de calorie-app. Ben nu in 6 weken tijd 5 kilo kwijt zonder honger te hebben. En op de feestdagen heb ik gewoon (zonder tellen en app) lekker gegeten. Juist omdat dit af en toe ook moet kunnen.
Ik hoop vooral dat ik dit op de lange termijn kan volhouden. Slank of strak hoef ik niet te worden. En ik kan mijn lichaam ook niet op die manier voorstellen. Maar ik hoop uiteindelijk wel een hoop kilo's kwijt te raken.