Softbasegaming Ik was sowieso al in de war omdat je inderdaad zwanger bent en dan mag je in principe niet op dieet. Dacht ik, maar dacht bemoei me er niet mee. 🙊 Maar lijkt me prima gezond hoor! Je doet het beter dan ik in ieder geval! 👍
Louelle81 Ik eet sowieso 2 volkoren boterhammen als ontbijt. Ik dacht dat dat niet veel scheelt met crackers maar heb het even opgezocht; 1 volkoren boterham is 82 kcal, een cracker (die ik heb tenminste) 33 kcal per stuk. Maar ja goed, 3 crackers of 2 boterhammen is dus 99 tegen 164 kcal.
Vervolgens eet ik geen tussendoortjes, soms een koek bij koffie, dat wel. Heb de slechte gewoonte om regelmatig de lunch over te slaan. Of eet alleen fruit of wat yoghurt tussen de middag. Daarna opnieuw geen tussendoortjes en avondeten vaak vegetarisch en veel groente en heel weinig rijst/pasta/aardappel (gok 1 opscheplepel). Na het avondeten ga ik vaak gamen en dan heb ik geen handen vrij dus eet dan ook niks meer. Gewoon geen normaal eetpatroon eigenlijk? Als ik normaliter in m’n ritme zit van werk op kantoor gaat het veel beter maar sinds de lockdowns is het echt een struggle.
Elsie89 Ik snap wel dat als je gewend bent om 3 broodjes te eten voor lunch, en je 3 crackers als tussendoortje neemt, dat het dan heel weinig is. Alleen als je echt naar een ander gewicht wil dan zul je op den duur (niet ineens maar met afbouwen), toe moeten naar een nieuwe normaal. En dan ga je eten voor het gewicht wat je wil zijn en niet naar wat er nodig is om je gewicht te onderhouden, want daar wil je juist vanaf. En vervolgens blijf je dan dus ook zo eten natuurlijk want als je weer terug gaat naar die porties, dan komt het gewicht ook weer terug. Dat is wat ik bedoel met nieuw normaal; het is ook dat je mindset anders moet. Ik heb zelf hetzelfde probleem alleen dan de andere kant op. Ik vond wat smallheal opschreef veel en was even een eyeopener dat ik dus niet goed bezig bent want zo zou een normaal eetpatroon er dus wel uit moeten zien en ik word er mee geconfronteerd dat ik dat dus zelf weer niet heb momenteel. 😔