Yes! Ik ben sinds deze week terug op mijn startgewicht van de zwangerschap. Het duurde dit keer langer en ik moest er nu dus wel voor opletten dus. Niet dat ik te zwaar was (mensen kijken me altijd raar aan als ik zeg dat ik op mijn gewicht weer ga letten dus ik zeg het maar gelijk even als disclaimer π
) maar al mijn kleding zat net even niet lekker meer. Dus de keuze was die 4 kilo eraf of nieuwe kleding π€ͺ
Ik heb het gedaan door weer even terug naar de basis te gaan: ontbijten met Haveryoghurt en veel fruit of overnight oats. Lunch een groene salade met veel groente / noten / of avocado en crackers, zelfgemaakte hummus met maiswafels etc. Veel rauwkost en water en Smoothie met spinazie enzo en in de avond bijv speltcouscous met falafel en nog meer groente. Of vis. Of soep (of dat als lunch).
Fijne hieraan vind ik dat ik nu weer bewust bezig ben met keuzes. Bij mij zit het niet in snacken of snoepen. Ik eet/drink na het avondeten nooit iets, hoogstens na het sporten wat kwark. En snoepen doe ik sowieso niet. Maar ik was wel weer veel brood (ik houd van brood. En kazen π€£) gaan eten, niet altijd gezond beleg, kaasje/tapa/olijfje of wijntje tussendoor.
Nu wissel ik weer wat meer af, gevarieerder en meer fruit.
Oh ja, ik dronk dus ook 3 weken geen koffie en hoewel me dat goed af ging is dat wel als eerste terug gekomen. Jeetje wat houd ik van koffie π€ͺ