Softbasegaming Op dit moment zou ik zeggen de Retinal van Geek&Gorgeous. Die heeft een goed ‘delivery system’ en retinal is een stap verder qua omzetting dan retinol (dus doet meer) en geeft wat minder irritatie. Ik zou dan beginnen met de 0,05% en daarna pas de 0,1%.
Tweede plek gaat naar de retinal van Medik8. Die is er in verschillende sterktes ook zodat je heel rustig kunt opbouwen als je dat wil, van 0,06 naar 0,07, 0,08 etc. Weet alleen niet of echt alle stapjes nou zo noodzakelijk zijn, maar goed. Het is kwalitatief een goed product, maar wel duur.
Medik8 word op bol.com verkocht. En Geek & Gorgeous is verkrijgbaar bij Boozyshop.
Wil je echt liever retinol ipv retinal, dan de Paula’s Choice 0,1%.
Voor alles geld; begin met 1 keer in de week. En echt niet vaker. Bij mij zelf is het altijd zo dat ik het dag 1 op smeer, en dag 3 merk ik dat mn huid gaat prikken. Dus het werkt echt lang door. Ik ben nu sinds een jaar weer aan het smeren ongeveer. En zit nu op 2 x in de week. (Alleen dat is met tretinoine, de heftigste vorm van alle retinoids.) Iedereen reageert er anders op dus het is een beetje uitproberen. Als je eenmaal gewend bent kun je ook makkelijker op een iets vochtige huid smeren en wat vaker etc. In het begin is het echt op een droge huid en 1 in de week. En houdt er rekening mee dat je door een ‘purge’ heen kan gaan van tijdelijk pukkeltjes en/of vervellen.
Ow en laatste tip. Hopelijk doe je dat al, maar met retinol gebruik; echt elke dag SPF 50 smeren, zomer en winter. Anders doe je meer kwaad dan goed.